Første automatiske klokke

vem

Medlem
16. juli 2018
Innlegg
6
Sted
Oslo
Hei folkens!


Tenkte jeg måtte si hei. Har nylig blitt veldig overraskende fascinert av klokker etter å ha begynt og kikket på klokker på nettet og lest meg opp litt. Blant annet dette forumet har vært til stor hjelp!


I første omgang har jeg ikke vært ute etter å bruke store summer på klokke, så klokker som Seiko SKX007/009 og Orient Ray/Mako har vært ganske aktuell. Jeg syntes det virket som man fikk mer for penga ved f.eks. Orient, og ville kanskje ha noe annet enn SKX siden det er det hele internett anbefaler i den prisklassen her, men jeg endte nå allikevel opp på en SKX007 med jubilee lenke etter å ha snoket rundt i noen uker. Må si jeg er en veldig fornøyd mann i dag!


Den neste klokka jeg planlegger å gå til anskaffelse av er Seikos Alpinist SARB017. Er det forresten noen som vet om disse er vanskelige å få tak i, eller som tør å komme med prognoser for hvordan tilbudet på de kommer til å være ettersom de har avsluttet produksjon av den serien?
Takk for eventuelle svar. Gleder meg til å tilbringe mer tid her inne!

Her er et aldri så lite wristshot av klokka på. Jeg var i utgangspunktet bekymret for at skiva skulle være for stor for det spinkle håndleddet mitt, men jeg synes egentlig at det gikk ganske bra! Ville nok vært forsiktig med å kjøpe noe større da.
IMG_0036.JPG
 
Rocker bra den der, aldri feil med SKX! Kjøp deg en lenke på Strapcode og merk forskjellen.

Har dessverre null peiling på Alpinist. Har ærlig talt aldri forstått at noen liker den klokka, men jeg vet at mange gjør det... Uansett, popper opp på bruktmarkedet med jevne mellomrom. Ute av produksjon bør ikke ha noe å si for verken tilgjengelighet eller pris ettersom det er laget sånn ca ørten tusen eller mer av dem.

Velkommen (sier jeg som er relativt ny selv)!
 
Takk!

Har lest mange klage på at lenka er skranglete eller noe, men jeg har ikke tenkt noe særlig over det enda. Beholder lenka en stund til, men takk for tips!
 
Velkommen! Tynne håndledd er det flere som lider av, dessverre. Heldigvis har SKX007/009 relativt kort avstand lug to lug og det hjelper på når man ikke har biologien på sin side...

Angående strap options kan jeg anbefale Uncle Seiko gummiremmer. Glimrende produkt som etter min mening øker sjarmen enda et ørlite hakk!
 

Vedlegg

  • 15326269804681654335546.jpg
    15326269804681654335546.jpg
    62,1 KB · Visninger: 0