Endelig noe nytt!

Medlem
30. juni 2008
Innlegg
770
Sted
Kristiansand
Denne var faktisk en gave fra en klokkevenn av meg, utrolig generøst og høyt prissatt da jeg har hatt lyst på en SKX007 i lang tid.
Noen kjappe bilder.

20091210-DSC_0284.jpg


20091210-DSC_0287.jpg


Et wristshot er jo et must

20091210-DSC_0301.jpg


Jeg bare digger denne klokka. Den matte urskiven og den helt sinnsyke lumen er bare ufattelig stilig. Bezelen dreier faktisk mer behagelig enn Submarinerne mine :eek: Nå må jeg bare få fatt i en 22mm Nato så er jeg klar for vinteren :mrgreen:
 
Urets størrelse er perfekt til dit håndled 8)

SKX007 får sjældent credit nok. Det er inhouse, super bezel, super lume, rimelig kassefinish for pengene og så er uret meget robust, pålideligt og holdbart. Når alt kommer til alt, så er det vel essensen af det et ur skal være ? :D

Til lykke med klokken 8)

En SKX007 på sort Rhino
007lume.jpg
 
Oi oi, grattis med kjempeklokke! En av min favoritter, og i toppsjiktet blant dem som får mest wristtime hos meg.

Protip 1: Kjøp deg en Super oyster (ser ut som standardoysteren du har der....?)

Protip 2: Kjøp deg et par 22mm Nato/Regimental/Zulu fra svenske Singular Straps. Fordelene med disse er at de er 22mm+, dvs at de fyller mellomrommet mellom hornene helt, i motsetning til en del andre jeg har prøvd, hvor det gjerne blir 1/4mm eller så åpning, noe jeg ikke synes ser bra ut. En annen praktisk ting med Singular, er at de sender lynraskt (jeg bestilte en tirsdag morgen, i postkassa mi torsdag!!). Favorittene mine på 007 er Nato rød eller Zulu svart.

Protip 3: SKX007 ser veldig bra ut på en sort Hirsch Liberty 22mm med hvite sømmer (hvis du kan akseptere det faktum at en dykker har skinnrem).
 
Jeg vil - blot for god ordens skyld nævne - at Super Oyster lænkerne ikke er originale Seiko lænker. Personligt, der ville jeg gå efter en Type II lænke, hvis jeg købte Super Oyster, da den har solide endlinks, i modsætning til Super Oyster lænkerne ;)

Efterhånden, der har jeg prøvet SKX007´ere med lænke, læder, nato, zulu, rhino og gummiremme. Hver gang, der vender jeg tilbage til gummiremmen - den skal overhældes med kogende vand i et tekrus, rullet godt sammen, så er den fin på armen ;) :p

007.jpg
 
Gratulerer med en flott SKX007 Bullit, dette er en klassiker 8)
Når det gjelder lenker liker jeg også Seiko`s originale Jubilee lenke som er meget behagelig
på armen, og gir uret et helt annet preg :D
IMG_1742.jpg