Ekstra såle under skoen

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Hallo.

Kjøpte et par Santoni Munk Straps i går. Har lenge vurdert å få snekret på en ekstra "utesåle" om du vil, på de øvrige skoene mine.

Noen som har erfaring med dette? Tips og triks, og eventuelt en skomaker å anbefale.
 
Redigert:
Har selv gjort dette på noen par fra Loake. Anbefales på det sterkeste dersom du skal bruke de uten å konstant dra på Swims for å gå ut døra. Skomaker Dagestad gjorde dette for meg og jeg er strålende fornøyd
 
Jeg har gjort dette et par ganger hos en skomaker på Majorstuen - jeg mener det var Everest sko . Funker fint det, de setter på en tynn Vibramsåle på forfoten av skoen. De første løsnet litt på tuppen etter et års tid, sannsynligvis fordi jeg hadde skrapet skotuppen ned i bakken/trappen noen ganger. Tipper dette ville ha skjedd uansett hvem som hadde påført limet, og de nåværende sålene har sittet på lenge uten problemer. Mener det koster rundt 250 kroner.
 
Jøss. Det må være noe nytt han har begynt med - mine var ikke kjøpt hos han
Samboeren har vært innom ham tidligere for å få fikset et par boots, hun ble forespeilet månedsvis med ventetid siden han måtte prioritere egne kunder. Dette er nok et par år siden.
 
Kan bekrefte at han sannsynligvis ikke gjør unntak. Var innom Dagestad for en stund siden med et par Cheaney jeg hadde kjøpt i Milano og fikk samme svar som Klokkesamler. En skointeressert kamerat anbefalte meg Everest Sko, men har ikke rukket å sjekke det ennå.