Hvordan kan jeg ha misset denne tråden. Explorer er min favoritt over alle favoritter. Brukes nå til ALT. Resten av gjengen hviler i boksen alle hverdager - og noen helger også.
Her fra utpakkingen. Iveren var så stor at jeg la ikke merke til at plasten satt igjen på klokken.
Til manges store forferdelse brukes klokken mest på Everest gummi. På langturer, f.eks til selveste hovedstaden, blir den ofte skodd med lenke. Jeg skal ikke beskrive hvor hardt denne klokken brukes, for da ville jeg sannsynligvis bli utestengt fra TS, men den orange gummien er nå så inngrodd med olje, diesel, jord, sand, skitt og møkk, at jeg ikke får frem igjen fargen uansett rengjøringsmidler. Skal prøve med Klorin, det funker kanskje.
Hairlines er et ord som ikke finnes i mitt vokabular, men når det kommer til hakk og riper er jeg mer enn forundret over at dette ennå ikke har oppstått. Tror det må være noe i det Rolex sier når de hevder at de bruker bedre stålkvalitet enn de fleste. Jeg vil hevde at Explorer er like ripebestandig som min 1.generasjons T-touch - og det sier ikke så rent lite. Nå er jeg ikke det minste redd for at det skal bli noen riper heller, for denne klokken forlater ikke mitt eie før jeg ligger i hytte med blomster på torvtaket.