Billig Orient diver.

Medlem
2. juli 2009
Innlegg
20
Driver og titter etter et rimelig diverur for tiden og har skjønt at Seiko "leder ann" i den divisjonen. Men fordi jeg vil ha noe "litt" annet enn det som er mainstream har jeg titta på de rimelige Oriente diver'sene.

Det jeg lurer på er da hvordan kvaliteten på disse er ift. Seikoene. Tenker da spesielt på 2ER00002D...

Noen som har no erfaring her? Eller burde jeg bare gå for Seiko?
 
Den nævnte Orient kan vel sammenlignes med Seikos SKX031 serie. Personligt, der synes jeg, at begge ure læner sig alt for tæt op ad SUB´ens design. Det har de to mærker ikke nødvendigt, da de selv hver især har lavet fede serier. Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg, at du kan få bedre ure fra de to producenter, i samme prislag, som det nævnte Orient og den sammenlignelige Seiko koster.

Den model, som du kigger på, er diver inspireret, hvorfor jeg antager, at du godt kan lide det look. Nedenfor har jeg listet de Seiko divere, som jeg synes giver bedst value for money. Listen er dybt subjektiv, og udelukkende lavet ud fra mine egne erfaringer. Andre kan naturligvis have andre præferencer.

Best value for money Seiko diver under 1500 DKR:

1. Seiko SKX171

Stål indrammede indeksmarkeringer, sort dag/dato baggrund, one piece ss bezel og god lume
171flad.jpg


2. Seiko Knight urene - her White Knight. Udgået model, men kan findes brugt for under 1500 DKR i god stand.

Stål indrammede indeksmarkeringer, one piece ss bezel, waffle dial, god lume, lavtsiddende og super god lænke.
knightlume.jpg


3. Seiko Orange Monster

Super lume, lækker lænke, ser godt ud på mange remme, one piece ss bezel
OMbondorangebordligge.jpg


Hvis du har lidt ekstra penge at lægge, så stikker ingen ure Seiko Sumos finish og værk til prisen. Med lidt held, så kan du lande en Sumo for 2500 DKR - og den er ALLE pengene værd :D

SumoKomfurLume.jpg


SumoBagIgen.jpg
 
Hmmm.. Mange fine ur du har funnet, men siden jeg ikke har den helt stor sammlingen ennå så er jeg for meg en litt "finere" diver som (jeg tror) er mer anvennelig. Den eneste av de du har listet om som jeg mener er det er vel Sumo, men jeg sliter litt med designet på "lugsene" på den(synes de ser litt pinlette ut når de "svinger inn" sånn som på den). Og i tillegg ligger den i det øvre prissjiktet for en som prøver å spare til det kommende studieåret :p Men takk for tips!

Kanskje jeg må tørre å sattse på et litt røffere ur, hmm...
 
Joepete skrev:
Hvis du går efter god kvalitet for dine penge, så går du aldrig helt forkert i byen ;)
Sliter litt med dansken min(tross for danske gener :p ), men mener du uansett om jeg havner på orient eller seiko i den prisklassen så er ikke kvaliteten noe å si på?
 
Jeg synes, at du skal passe på, at du ikke udelukkende kigger på designet. Kig også på urets funktion, finish og værk. Det ur du har kig på, det ligner en diver, men er det ikke. Det ligner et dyrt ur, men lænken og den generelle finish vil skuffe fra første dag. Vælg i stedet et ur, hvor både funktion, finish, værk og design fås til en fornuftig pris.

SKX007/SKX009 er også super klassiske divere med god finish. Urene kan findes i god stand til ca. 1000 DKR.

007natohvidtpapir.jpg


SKX009arm.jpg


Hvis du er en ung og frisk fyr, så er denneher altså super svær at komme udenom - talk about wrist presence 8)

OrangeMetalLum.jpg
 
Aha! Da er jeg med :p

Var akkurat det jeg lurte på! Da blir det nok en Seiko på meg... Må bare finne ut hvilken... :mrgreen: