Barcelona med barn

Medlem
14. feb. 2008
Innlegg
1.553
Sted
Oslo
Reiser til Barcelona med min fotballfrelste sønn på 8. Skal se kamp nå på lørdag på kvelden, men har tid til flere aktiviteter både på lørdag og søndag (reiser ikke tilbake før mandag morgen). Noen som har noen tips? Kanskje et badeland eller noe annet actionfylt.
 
Du må litt ut av byen for å dra på badeland, men det finnes flere en liten togtur unna. Stranda har vært morsom nok for oss, men det er kanskje ikke varmt nok i vannet ennå?
 
  • Liker
Reaksjoner: Santos-Dumont
@Santos-Dumont Park Guell er ikke så gærnt å slå ihjel noen timer i.
Park-Guell-in-Barcelona-Spain.jpg
 
Min erfaring med barn i Barcelona er ellers at det er så mye rart og fint å se på at man ikke trenger de helt store attraksjonene. Mye rart å se på på La Rambla, ellers skal visst både tivoliet oppi fjellet og akvariumet nede på havna være bra.
 
Barcelona er supert med barn. Tibidabo tivoli med fin utsikt over byen. Montjuic taubane, "fonteneshow", zoo og akvarium. Gateartister på La Rambla, Park Guell og Sagrada Familia.

God tur:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Santos-Dumont
Jeg trenger også noen tips. Skal nedover på kamp om to uker sammen med fem andre. Alle er rundt førti, men kan til tider oppleves som barn eller i beste fall som tenåringer :) Fly, hotell og kampbilletter er i boks, resten er helt åpent. Tips til gode uformelle restauranter verdsettes. Gjerne med særpreg, men ikke for stivt. Fint om noen kan peke oss i retning av gode barer eller utesteder også. Steder som spiller alt for høy "musikk" sammen med skarpt blinkende lys er nok ikke riktig gate, men ellers er vi altspisende.
 
@TomB
Av restauranter eg har vitja i Barcelona, er tapasen på Sensi Bistro svært bra..
Koku Kitchen er japansk og har god ramen og lokal øl..
Ellers er Gilda by Belgious svært bra, og ølen fra Belgia er som alltid drikkande;)

Ellers er The Box ein kul plass med mykje spenstig drikke..
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Burger: Kiosko (lurer på om den har byttet navn til Bacoa)
Trad, autentisk, meget bra tapas: Cal Pep
Litt mer "norsk" (Delicatessen-aktig) tapas: Lobo
Særegent interiør: Flash Flash Tortilleria

Vil ellers anbefale Born-distriktet og Barceloneta! Hvis du skal til sistnevnte vil jeg anbefale en ujålete, men meget god restaurant som heter L'Ostia Taverna Gastronomica.

Var det jeg kom på i farten.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
Jeg bumper denne tråden her.

Familien (2 voksne, én på 9 år) skal til Barcelona om 1mnd og jeg trenger restaurant-anbefalinger (lunch + middag). Noen som har oppdaterte tips her?