Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Katt.
Katteeiere.
Katteavføring i sandkasser.
Katter som sloss før, under og etter parring.
Katteeiere som henger opp plakater over at de ikke finner katten de lar gå løs hele året og som lever på samtlige kyllinger og kun klarer å kverke mus en sjelden gang.
Kattesand.
 
Liker ikke at Oslo «stenges» for at folk skal få løpe i gatene. Sentrumsløpet forrige lørdag, Holmenkollstafetten kommende lørdag, Oslo Marathon, Rosasløyfe løpet, KK mila, Hedersløpet og jeg vet ikke hva, kommer senere i år :mad:
Marathon i byen...:sick:
NY, Paris, Oslo etc Marathoner er for amatører.
Jeg foreslår Marathon for skikkelige tøffinger. På en vindløs dag, langs trafikken på E6 i norden, når snøen har nylig smeltet og alle kjører fortsatt med piggdekk.
Mye sunnere det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Katt.
Katteeiere.
Katteavføring i sandkasser.
Katter som sloss før, under og etter parring.
Katteeiere som henger opp plakater over at de ikke finner katten de lar gå løs hele året og som lever på samtlige kyllinger og kun klarer å kverke mus en sjelden gang.
Kattesand.
Du kan legge til:
Katteeiere som tar over alle nabolagsgrupper på sosiale medier: «har du sett Pusur?» samtidig som naboen poster bilde av en feit orange hannkatt og lurer på «hvem eier denne casanovaen?»
Hvis noen våger seg på å antyde at det holder nå, ja da er de automatisk kattehater… gud bedre! De andre er verre!!
 
Du kan legge til:
Katteeiere som tar over alle nabolagsgrupper på sosiale medier: «har du sett Pusur?» samtidig som naboen poster bilde av en feit orange hannkatt og lurer på «hvem eier denne casanovaen?»
Hvis noen våger seg på å antyde at det holder nå, ja da er de automatisk kattehater… gud bedre! De andre er verre!!
Høyner med kattenaboer som har en ustoppelig omsorg for alle katter, også naboenes, og bruker sosiale medier for å henge ut de som lar kattene være for sent ute, for tidlig ute, ute når det er kaldt, ute når det er varmt, osv, osv..
 
Da jeg var avisbud om natten for maange år siden hadde jeg mange ublide møter med kjøtere. Eierne synes å tro at hunden kan skille et avisbud fra en inntrenger. Men det er strengt tatt ikke hundens skyld. Hunder er ganske dumme dyr.

Jo høyere harry-faktor hos eierne jo større og farligere hund, virker også å være en regel med noen unntak.
 
Jeg liker både hunder og katter. Egentlig dyr generelt. Trist å lese at så mange avskyr disse skapningene som gir så mye glede.

Jeg synes at mennesker er verre. Velger dyr ni av ti ganger.

Nå må folk starte å forstå at ingen er spesielt intolerant mot dyr, men at problemet starter når disse kjæledyrene blir for mye gnidd i trynet, og skaper ubehag eller trusler mot andre som ikke ønsker det.
Hvem blir ikke dritt lei av å trykke på avføring når man går på fortauet eller på stier/veier i parkene?
Hvem blir ikke dritt lei av å bli truet og nesten beit av hunder som vil vise at de er "sjefen" i området etc?
Det var en jente på førsteklassen min som hadde et ar som tok hele høyre kinnet sitt, og selv ble jeg nesten tatt i trynet et år senere av en stor Schäfer.
Hva er problemet med folk som har store og aggressive fjell/vakt hunder osv i tettbygde områder?
Hvorfor har man Beauceron og sånne hunderaser i boligblokker?
Hvorfor skulle man ha top toleranse for alle idioter som bruker hunden sin for å tøffe seg?
Hund og katt er opprinnelig sett et "verktøy" og folk som liker bedre dyr enn mennesker, burde leve alene langt ut på vidda eller oppi fjellet med dyrene sine.
Be my guest.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Entropy
Nå må folk starte å forstå at ingen er spesielt intolerant mot dyr, men at problemet starter når disse kjæledyrene blir for mye gnidd i trynet, og skaper ubehag eller trusler mot andre som ikke ønsker det.
Hvem blir ikke dritt lei av å trykke på avføring når man går på fortauet eller på stier/veier i parkene?
Hvem blir ikke dritt lei av å bli truet og nesten beit av hunder som vil vise at de er "sjefen" i området etc?
Det var en jente på førsteklassen min som hadde et ar som tok hele høyre kinnet sitt, og selv ble jeg nesten tatt i trynet et år senere av en stor Schäfer.
Hva er problemet med folk som har store og aggressive fjell/vakt hunder osv i tettbygde områder?
Hvorfor har man Beauceron og sånne hunderaser i boligblokker?
Hvorfor skulle man ha top toleranse for alle idioter som bruker hunden sin for å tøffe seg?
Hund og katt er opprinnelig sett et "verktøy" og folk som liker bedre dyr enn mennesker, burde leve alene langt ut på vidda eller oppi fjellet med dyrene sine.
Be my guest.
Du pleier som regel å ha noe fornuftig å komme med, men her er du ute og kjører. Alle dyreeiere er ikke som du beskriver. Jeg har hatt dyr hele livet og velger dyr foran mennesker hver gang. De er langt mer forutsigbare og lojale enn det et menneske noensinne kommer til å bli.
 
Du pleier som regel å ha noe fornuftig å komme med, men her er du ute og kjører. Alle dyreeiere er ikke som du beskriver. Jeg har hatt dyr hele livet og velger dyr foran mennesker hver gang. De er langt mer forutsigbare og lojale enn det et menneske noensinne kommer til å bli.
Jeg setter lys på problematikken.
Jeg tar ikke alle over en kam.
Tror du det, tar du feil eller hører du for mye på følelsene dine.
Jeg har hatt en del dyr gjennom livet mitt, men hund er ikke noe for meg.
Jeg velger kona, barna, moren og broren min, inkludert trofaste venner foran alle hunder og katter som fins.
Ikke at jeg er dritt naive, spesielt med fortiden min, kan jeg ikke bli det.
Men kjæledyrene løsner ikke det meste i verden vår som fortsatt er styrt av mennesker.
 
Liker ikke at Oslo «stenges» for at folk skal få løpe i gatene. Sentrumsløpet forrige lørdag, Holmenkollstafetten kommende lørdag, Oslo Marathon, Rosasløyfe løpet, KK mila, Hedersløpet og jeg vet ikke hva, kommer senere i år :mad:
Da kan jeg anbefale en av de mange småbyene rundt omkring på Østlandet disse dagene. Der skjer det ikke en dritt, spesielt ikke i sentrum. Skjer det noe så er det på Amfi, Thon, Citycon eller Alti. Byene ligger brakk overalt ellers ;)