Hva med andre varer produsert i Kina?
Svinger unna.
(Så langt det er mulig).
8
Hva med andre varer produsert i Kina?
Tror det var en 22 model jeg var borti.denne hadde saic motorHer bommer du. Muligens var det slik i starten, men i dag produseres elmotorene for det europeiske markedet i fabrikken i Kassel.
Mye eller «alt» er jo laget i kina.Hva med andre varer produsert
Jeg har ikke noe problem med Asia, jeg har et problem med Regimer som støtter oppunder undertrykkelse og krig. Samt knebling av ytringsfrihet og egne verdier.Tror det var en 22 model jeg var borti.denne hadde saic motor
Mye eller «alt» er jo laget i kina.
Lenge siden jeg har hatt mobil som er produsert i europa.før kunne en kjøpe det.
Prøver å kjøpe norske produkter,men er vanskelig både fyrstikkmerke jeg bruker og kjøkkenventilatoren jeg kjøpte i 2022 trodde jeg var norsk prod.men neida….
Ellers driter jeg i opprinnelse
Mye hat mot Kinabiler, også fra meg, men har vi egentlig gode motargumenter? Hva taler imot f.eks. BYD Tang?
Den er 20 år gammel så det er vel relativt fort gjort. De har vel ikke gjort annet enn å kopiere vestlige biler i 18 av de.Ikke kjøpt så mye russisk de siste åra.Men boikotterer en russiske varer så taper den russiske stat penger.Men er jo en del uskyldige som må lide også.Ikke deres feil at de er født i feil land.
Om dere hadde giddi å lese dere opp på BYD sin historie,før dere spyr ut diverse kommentarerer så hadde dere visst at BYD fremdeles eies delvis av grunnleggerene.amerikanske invistorer og div andre(ikke noe kinesisk stat)
De skal også bygge fabrikk i europa)
Men å kjøpe kina produsert Tesla synes dere ok?
Enig. Fullstendig uaktuelt med Tesla også. Mest pga Musk og elendig kvalitet. Men også det overnevnte.Nei, absolutt ikke. Har ikke allverden til overs for Musk heller, så holder meg langt borte fra både Tesla og alt av bilmerker som holder til eller produseres i Kina.
Opprinnelig eier var, ikke overaskende, Røkke.Heftig!
Bruktbil til salgs: Ford - 2018 - Blå - 657 Hk - Coupe
RøhneSelmer er stolte over å presentere den meget sjeldne superbilen Ford GT! Dette eksemplaret er solgt ny i Norge, og har vært i Norsk eie siden den ble levert. Bilen er kun kjørt 1125km, og fremstår som ny. Ford GT er produsert i et meget begrenset antall, og har steget i pris helt fra de...www.finn.no
En dag skal jeg ha en Lada Niva, Putin eller ikke Putin. Ellers helt enig.I min bok så er det helt utrolig at folk er så lite opplyste eller likeglade. Hadde du kjøpt en bil fra Russland? I think not.
Niva må gå som et unntak. Men da må det være pre-Putin.En dag skal jeg ha en Lada Niva, Putin eller ikke Putin. Ellers helt enig.
Tenker du på en TreholtBlazer?En dag skal jeg ha en Lada Niva, Putin eller ikke Putin. Ellers helt enig.
En dag skal jeg ha en Lada Niva, Putin eller ikke Putin. Ellers helt enig.
En dag skal jeg ha en Lada Niva, Putin eller ikke Putin. Ellers helt enig.
Kadett GSI var herlig! Hadde en slik jeg også. Sort med masse styling. Og digitalt speedometer!På "Det glade 80-tallet" hadde jeg som fritidssysler på lørdagene å reise rundt å prøvekjøre biler. Spesielt GTI'er og andre raske biler. Lotus Esprit var fantastisk. Spesielt hyggelig var det om selgeren ville være med. Da fikk vi nyte turen sammen og det ble en trivelig bilprat også.
Lada Niva var jo en spesiel bil den gang (også). Så jeg troppet opp hos Lada-butikken også. Spurte om å få prøve en Niva. Selger en svarte "Nei". Jeg ble selvfølgelig overrasket over svaret, men selgeren ville ikke gi seg. Han ville ikke en gang fortelle meg hvorfor!!
Etter en legre tids diskusjon fikk jeg svaret; De hadde hatt så mange kjedelige opplevelser med folk som prøvekjørte disse. Det var flere ganger de måtte reise opp til Songsvann for å trekke bilen opp av søle, hull og knauser. Folk kjørte bilene fast, bulket og ripet dem opp! MAKAN! Det var aldri i mine tanker å kjøre bilen utenfor veien. Vel, en prarkeringsplass hadde nok vært innenfor listen min. Men i alle fall pen kjøring!
Jeg hadde en prat med selgeren, og kunne ikke annet enn å syntes det var trist at folk behandlet bilene så dårlig. Det ble ingen prøvetur, men min sympati, det fikk han.
(Kan legge til at Kadett GSI ble min favoritt! Den nye 2-liter med 156HK).
Vis vedlegg 364296
8