Formel 1

Er visst rykter om kontakt mellom Toto og Alonso også. Bytter de ut en på nesten 40 med en godt over, mon tro?
 
Hamilton har sikkert fått en veldig lukrativ kontrakt med Ferrari. Jeg har dog ikke tro at det blir noen suksess. Min spådom er at han har vunnet sitt siste F1 løp. Håper jeg tar feil for han er en favoritt!
 
Hva tenker folk om alderen til Hamilton? Er det noe håp (om Ferrari får skikk på bil og styring av teamet/strategi)? Jeg tenker for min del at det blir vanskelig å nå helt opp.
Jeg tror det kommer til å bli en spennende sesong i år. Det er flere team som med bare små marginer kan være helt der oppe med RB. McLaren kan bli farlig raske i år, Ferrari gjorde en sesong over all forventning i fjor, med tanke på hvor mye nøkkelpersonell som ble byttet ut. Har strukturen satt seg til i år er det ikke mye som skal til før de er der oppe. Mercedes er fortsatt en wilcard. Har de lykkes med den nye bilen har vi plutselig kø på pallen i år. Tror ikke Alpine og Aston Martin blir tittelutfordrere i år, men de kan være med å lage kvalm for de andre. Og kanskje Williams kommer litt tilbake. Min spådom er at avstanden mellom nummer 1 og nummer 8 (av teamene) kommer til å krympe mye i år.
 
Som @adio er inne på, er Drive to survive season 6 for 2023 ute nå på Netflix. :D

1708780232176.png
 
  • Elsker
Reaksjoner: Maz19
Var denne serien som fikk meg og mange andre til å få opp øynene for F1. Så sporten har virkelig tjent på Netflix her, selv om noen av aktørene i sirkuset virker litt ambivalente til hele opplegget.
Synes imidlertidig at de to første sesongene var mest givende. Droppet ut midt i sesong 3. Blir litt repetativt. Så den har nok utspilt sin misjon.

Men samme oppskrift kan jo sikkert brukes på andre typer motorsport. Det er mye god underholdning i dette som for min del og helt sikkert mange andre ikke var klar over.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Dette blir nok en sesong preget av "mellomår". Red Bull ser ut til å ha kontroll, og de andre kjemper om poeng. Neste år blir det nytt game, med mye førerbytter. Det kan bli spennende.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Sindregb
Det er jo show delux, kun for å bygge drama. Men det er da med å gjøre enn selv litt giret til neste helg :)

Veldig spent på denne sesongen - hvem har bygget nest raskeste bil sesongen sett under ett, har Williams løftet seg ytterligere, hva med Aston, osv.
 
Kult at H. Moser & Cie er blitt sponsor av Alpine denne sesongen.
Og at Tudor sponser RB Visa Cash app, selv om teamlaget der er en katastrofe i seg selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og Maz19
Kombinere Star Wars og F1, på et klokkeforum? Why not. Ladies and gentlemen, it's on! Husk at løpet går på lørdag pga ramadan!

Schedule som følger:

Torsdag:
1230-1330: FP1
1600-1700: FP2

Fredag:
1330-1430: FP3
1700-1800: Kvallik

Lørdag:
1600-1800: Løp

chsu7ar1uan81.jpg
 
Verzzzzzzzztappen. Ikke det at jeg ikke unner Max å vinne. Men jeg unner oss tilskuere en spennende sesong. Håper ikke Max bare seiler avgårde uten motstand i år også.
 
Dette gjør faktisk at jeg begynner å miste interessen for hele F1.
For all del, kudos til RB - men dette er bare dritkjedelig. Slo over på fotballkampen 5 min etter løpsstart.
 
Man må se på F1TV, Max har vel fått 30 sekunder tv tid. Alt handler om kampen blandt de 8 bak han. Glem nr. 1, se for kampen bak.
 
Er som å holde med et fotballag som kun vinner, ganske begrensende.
Forsåvidt enig. Men det blir en litt annerledes dynamikk over 50 kamper enn i et løp som varer i 1.5 time. Blir som Langrenn f.eks - veldig få som lar seg begeistre av de som ikke vinner. Det ligger jo i individualitetsidrettens natur. Selv om F1 er "lag". Det er jo spenningen rundt hvem som vinner som begeistrer. Ingen husker hvem som kommer nummer 6.

Når løpet er over i andre sving så tror jeg dessverre for F1 at de mister mange av de nyfrelste som ble engasjert av spenningen for et par år siden.