Omega Seamaster-tråden

Omega har oppdatert nettsidene sine med alle de nye Aqua Terra-modellene.

https://www.omegawatches.com/watche...eamaster-aqua-terra-gents-collection/catalog/

22012412103002-20-small.jpg
 
For et år tid siden var jeg helt besatt av PO-2500, og da husker jeg å synes at SMP var svært uattraktiv med sine puslete lugs, scaloperte bezel, skjelettvisere og den sykt tacky Brosnan-lenka :eek:
Merkelig hvordan ting vokser på en ;)

Så, etter mye leting, har jeg endelig funnet en strøken 2531.80.00 SMP. Den er fra 2005 og gjør seg sykt godt på brun skinnreim :)


FullSizeRender copy.jpg

IMG_9758.JPG
IMG_9757.JPG
Lenka ligger i skuffen enn så lenge. Den vokser på meg, men jeg sliter litt med at den ikke har "taper".
Men må jeg si at kvaliteten overgår alle mine forventninger. at dette designet er fra midten av 90-tallet er ganske utrolig sammenliknet hva alle andre produsenter leverte på den tiden.
 
Redigert:
For et år tid siden var jeg helt besatt av PO-2500, og da husker jeg å synes at SMP var svært uattraktiv med sine puslete lugs, scaloperte bezel, sverdvisere og den sykt tacky Brosnan-lenka :eek:
Merkelig hvordan ting vokser på en ;)

Så, etter mye leting, har jeg endelig funnet en strøken 2531.80.00 SMP. Den er fra 2005 og gjør seg sykt godt på brun skinnreim :)

Vis vedlegg 53936 Lenka ligger i skuffen enn så lenge. Den vokser på meg, men jeg sliter litt med at den ikke har "taper".
Men må jeg si at kvaliteten overgår alle mine forventninger. at dette designet er fra midten av 90-tallet er ganske utrolig sammenliknet hva alle andre produsenter leverte på den tiden.
Grattis med flott SMP :) Vi tåler flere bilder av den ;)
 
Veldig fornøyd med at dato-vindu er satt kl 6 :D Symmetri har så mye å si (i alle fall for meg.)
 
Noen som kjenner til hva tykkelsen på den nye Aqua Terra'n er?

Vi må nok vente på de første anmeldelsene før vi vet noe sikkert. Har vel ikke komt i butikk helt enda - men de er vel rett om hjørnet.

Urverket er jo et 8900 (metas) som i bunn og grunn er et antimagnetisk 8500 med noen nye deler samt den nye og strengere sertifiseringen, så sånn sett er innmaten like tykk. Urverket er ikke spesielt tykt i seg selv, det har vel ofte med kassen å gjøre på disse. Vi vet jo at urkassen her er redesignet for å få den symmetrisk så det er jo mulig at det er gjort noe med baksiden/vinduet for å kutte 1-2mm også. Kan jo håpe.

https://omegaforums.net/index.php?threads/62330/

https://omegaforums.net/index.php?threads/37424/
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Nye låsen fra PO 39.5 er montert på smpc med stort hell. Takk til @JørgenO. 3 justeringsposisjoner. Godt fornøyd.

Fotor_150398730830056.jpg
Fotor_150398734615975.jpg


Men fra lenke til nato. Er det noen som har prøvd de offisielle natoene fra Omega? Etter sigende skal de jo være av svært høy kvalitet, men det bør de da også være når de koster 1800(?!)NOK pr stk. Ofte er det jo slik at hullene utvider seg relativt kjapt, men kanskje det er lagt inn forsterkninger her?

031ZSZ002045
Skjermbilde.PNG
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO og Preacher
Nye låsen fra PO 39.5 er montert på smpc med stort hell. Takk til @JørgenO. 3 justeringsposisjoner. Godt fornøyd.

Vis vedlegg 55418 Vis vedlegg 55419

Men fra lenke til nato. Er det noen som har prøvd de offisielle natoene fra Omega? Etter sigende skal de jo være av svært høy kvalitet, men det bør de da også være når de koster 1800(?!)NOK pr stk. Ofte er det jo slik at hullene utvider seg relativt kjapt, men kanskje det er lagt inn forsterkninger her?

031ZSZ002045
Vis vedlegg 55421
NATO-remmene fra Omega er desidert de beste jeg har prøvd. Ingen utvidelse i vevingen, ingen slark i hull. Overraskende lite 'minne' i den også, bare vask den, og de fleste bøyer og merker etter barretter og kasse er borte.
Om de er verdt prisen? Vi diskuterer ikke fornuft på dette forumet.
 
NATO-remmene fra Omega er desidert de beste jeg har prøvd. Ingen utvidelse i vevingen, ingen slark i hull. Overraskende lite 'minne' i den også, bare vask den, og de fleste bøyer og merker etter barretter og kasse er borte.
Om de er verdt prisen? Vi diskuterer ikke fornuft på dette forumet.

Godt å høre. Husker du noe om lengden på remmen? Sliter med at mange ikke er lange nok til å tre ned igjen på baksiden.
 
Redigert:
Godt å høre. Husker du noe om lengden på remmen? Sliter med at mange ikke er lange nok til å tre ned igjen på baksiden.
Tja, jeg har 19,5-20cm rundt håndleddet, og det gav meg ca 1-1,5cm å brette tilbake. Alt avhengig av hvor varmt/kaldt det var.
Sliter med det samme på de aller fleste andre NATO-remmer, men Omega sine, og et merke som @JørgenO fører i butikken sin, er passe til oss med bjønnelabb.

Har du de fremdeles @JørgenO? Skulle hatt ei sort ei i 22mm.
 
Hei alle sammen! Jeg er ny på forumet, og relativt ny klokkeentusiast. Det begynte med at jeg kjøpte en automatisk klokke for første gang nå i sommer, og etter det har interessen bare ballet på seg.

Grunnen til at jeg poster her er at jeg har begynt å sikle etter en seamaster, men er usikker på hvilken.

Har sett på den vanlige, og på planet ocean.

Hva er det viktig å vurdere?

Hvilke modeller holder seg best i verdi?

Bør jeg kjøpe ny? Eller brukt?

Noen fallgruver å gå i når man kjøper seamaster?