Sea-Dweller-tråden

Ablogtowatch hadde hittil de beste bildene jeg har sett av nye SD, den er absolutt ikke dum. Men den fremstår mer som en ny større submariner enn en SD, grunnet cyclopsen. Også synes jeg bezelen er litt for tykk. Få litt klumpete utrykk på en måte.
Men tipper den kommer til å bli en salgssuksess for Rolex, mange som har ønsket en dykker som er større enn sub og mindre enn DSSD.

Mange får det ikke til å svelge cyclopen ser jeg(kommentarer overalt)...
Og noen kommer med "- The original SD DID HAVE A CYCLOPS, PEOPLE! It just kept popping off in testing so was removed from the production run. So technically speaking, this is true to the original design."

Men da er det lenge siden Rolex kunne kommer med en cyclop på sine -dype dykkere- klokker: siden de bruker safirkrystall faktisk.
Problemet var nok at glasset da tiden var i pleksi og at når den bøyde/deformerte seg under trykket, cyclopen sprettet av...Nei?
Hva heller?
Men plutselig, Rolex bryte med en "tradisjon" fordi de finner ut at de SD selger seg ikke så bra som sine Subs og de konkluderte at dette hadde noe å gjør med cyclopen... ?? Seriøst...

Hva Rolex har gjort? De har splitet fansene sine: spesielt siden de slutter å produserer den SD uten cyclop.
 
Burde være noe for enhver smak her...

upload_2017-3-24_13-43-39.png
 
+1 @Gin

Føles veldig riktig å ha en slik fra desember 2016 med eget navn i sertifikatet:)

Skille ---

Hvis man skal spekulere, kan det vel tenkes at 116600 har de egenskapene som skal til for å bli en ettertraktet klassiker?

- Den moderne modellen med desidert kortest produksjonstid. (Relativt lavt antall klokker produsert)
- Siste SD uten cyclops
- Siste modell som er 40mm
- Siste modell med matt skive
+++

Hva tror folk? Hvordan kommer 116600 å oppføre seg i tiden framover?

• Mindre populær?
• Mer populær?
• Uendret?
 
+1 @Gin

Føles veldig riktig å ha en slik fra desember 2016 med eget navn i sertifikatet:)

Skille ---

Hvis man skal spekulere, kan det vel tenkes at 116600 har de egenskapene som skal til for å bli en ettertraktet klassiker?

- Den moderne modellen med desidert kortest produksjonstid. (Relativt lavt antall klokker produsert)
- Siste SD uten cyclops
- Siste modell som er 40mm
- Siste modell med matt skive
+++

Hva tror folk? Hvordan kommer 116600 å oppføre seg i tiden framover?

• Mindre populær?
• Mer populær?
• Uendret?
Jeg tror at de fleste eiere av SD4K er entusiaster og ikke spekulanter. Ergo vil denne bli ettertraktet på grunn av at få blir solgt. (NB! Superenkel forskning uten empirisk belegg;))
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og gjmo
Kanskje en "premium" pris kan fås for SD4K om noen tiår?
På kort sikt så tror jeg kanskje ikke at den vil skille seg fra den prisutviklingen, som ellers også er på andre SS-sport modeller.
Daytona var tungsolgt på 60-70 tallet, SD4K har de siste årene vært tungsolgt, men ikke blitt liggende i "årevis" som Daytona denngang.
Så det blir nok ikke det samme "lottogevinst" for SD4K.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Jeg opplevde SD4K som relativt tungsolgt for en tid tilbake, med et vesentlig høyere verditap enn for eksempel Sub.

Modellen har mao. litt å ta igjen når det gjelder bruktpriser i forhold til enkelte av sine søsken. Det sagt, jeg har troen på verdistigning på litt lengre sikt, modellen ble solgt i en relativt kort periode - og sikkert i et tilsvarende begrenset antall :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Kanskje den nye bare blir for salg frem til neste Basel på grunn av jubileum? Og så blir den byttet ut med 116600 igjen etter det?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Blir det daytona-tendenser på andrehåndsmarkedet for 126600?

Daytona kom slik jeg ser det med en oppdatering som traff forventningen til flere enn det de gjorde med sin nye SD 43mm. Så jeg personlig tror ikke det. Men hvis den som Havvo er inne på blir erstattet etter ett år, er saken selvfølgelig en annen. :)