Første klokke - Spørsmål

Veldig fin den longinesen, bare å handle hvis du har lyst. Er også stas å kjøpe nytt, gjør det alltid selv. Liker du tanken på å få den rett fra eske, så er det bare å betale for det. Kanskje ikke det mest økonomiske, men klokke er nesten alltid et tapsprosjekt uansett.

Du MÅ ikke ha "sporty" klokke selv om du er ung. Du kan fint bruke en sånn til hverdags ("og fest"), og ta på deg en billig quartz-greie når du skal på fotballtrening eller i svømmehallen.
 
Råder deg til å holde deg unna Invicta Pro Diver. Skikkelig møkka klokke. Orient Mako (til et par hundrelapper mer) er god klokke for pengene. Har begge urene. Se linken i signaturen min for bilder. ;)
 
Tee: Jepp, blir nok et kjøp hos forhandler nå. Regner med at klokka er ihus iløpet av morgendagen :)

Ndure: Takk, skal jeg absolutt ta innover meg. Regner med å sette meg litt mer inn i det senere. Fine klokker btw. Hadde ikke sagt nei til en slik samling.
 
Har sett litt på en Seiko 5 Automatic dressklokke som 2. klokke, men tviler litt.

Seiko 5 som dressklokke er et rimelig og bra valg. Bare bytt ut lenken med en skinnrem fra f.eks. DeBeer eller Hirsch for 20-30 dollar, så har du en veldig fin klokke.

Noen eksempler nedenfor. De fleste Seiko 5 dressklokke-modellene finnes forøvrig med svart, blå og hvit/sølv urskive.

snx123.jpg

img3249i.jpg

post85741265884740.jpg

img2668s.jpg

img3326l.jpg

img3315ea.jpg

img3319fw.jpg

img3324z.jpg
 
Kun et bilde for nå, skal se om jeg får tatt et litt bedre bilde imorgen med bedre lys :)
img0887kj.jpg
 
Den var utrolig flott! Gratulerer!
Jeg synes uret har et klassisk og vakkert design.
Du må poste flere bilder.:D