Stilig! Jeg har lite peiling på kniver, men en stor fascinasjonen for detaljer og godt håndverk har jeg, så dette kan jeg absolutt like.
Jeg så mye på Man vs Wild med Bear Grylls sist sommer, og endte opp med å bestille
signatur-kniven hans fra Gerber. Ja, markedsføringen virker med andre ord godt.
Føles ut som solide saker, og fikk god bruk for den også da noe kvister og grener måtte fjernes på hytta sist sommer. Sikkert ikke noe folk "in the know" om kniver vil juble over, men jeg synes den er finfin.
Ser forresten det har kommet en
ny versjon av den med noen oppgraderinger.
Ble helt hekta på disse survival programmene sist sommer, og kom tilfeldigvis over et lignende program hvor en ex-green beret og hans mye mindre tøffe britiske kone skal overleve sammen i villmarken, med det utrolig kreative navnet
Man Woman Wild. Dette var også stor kos å se på.
Fant ut at "Mykel Hawke", som karen heter, også har sin egen signaturkniv med det klingende navnet "Hawkes Hellion" fra det amerikanske merket Tops Knives. I et litt svakt øyeblikk bestilte jeg plutselig en slik også. Den ser jo bølletøff ut tenkte jeg! Vet ingenting om merket eller hvor bra/anerkjent det er, men etter å ha sett et par reviews på youtube skal det visstnok være en veldig god kniv. Noen som kanskje vet mer?
Den er jo utrolig "over the top", en skikkelig rambokniv, men jeg synes den er litt kul. Den har dog ligget så godt som ubrukt i sliren i snart ett år. Vel vel, om zombie apokalypsen plutselig inntreffer så skal det ikke stå på utstyret...
Link:
TOPS Knives.com