International Watch Company-tråden

Knall kjøpte du de lokalt eller på nett? Har ingen lokal IWC forhandler, men vet dere har det på vestlandet og i Oslo :)

-V

2500. Du kan sette egne zuluer på endefestene om du vil. Jeg fikk webløsningen for en tid tilbake og går kun med den. Utrolig bra komfort.
 
Knall kjøpte du de lokalt eller på nett? Har ingen lokal IWC forhandler, men vet dere har det på vestlandet og i Oslo :)

-V
Jeg snappet opp en ubrukt her på kjøp og salg. Alf Lie i Oslo og Otteren i Stavanger fører IWC i Norge. Om du kontakter Otteren så sender de nok en rem til deg. Sier det igjen, de er bare så utrolig komfortable. Du må foresten legge ut bilder av chronoen din oftere, ikke sett den siden unboxing og det er for lenge siden. Nydelig ur!!
 
Har noen kjenninger i Stavanger som sikkert kan ordne det for meg :) Var på Otteren jeg ble bitt av IWCbasillen .
 
Ikke bare store dykkere fra IWC. Det blir ikke stort mer penklokke enn dette her; Den nye Portofino Chronograph
iwc-portofino-chronograph-watch-3.jpg
 
Ikke bare store dykkere fra IWC. Det blir ikke stort mer penklokke enn dette her; Den nye Portofino Chronograph

Den er veldig fin! :)
På mesh synes jeg den har det lille ekstra jeg savner i Breitling sin Transocean Chronograph.

Kjempelekker AT Chrono Vegard!
 
Ikke den første i det som skulle bli (nok) en legendarisk linje fra IWC men den mest kjente. IWC Mark XI. I mine øyne en legemeliggjøring av uttrykket; Less is more..... Bildet taler for seg.. Lansert i 1948.
IWC-Mark-XI.jpg
 
Hei

Flott at det er kommet en egen tråd for IWC. Har ikke deltatt så mye på forumet foruten litt salg og kjøp, men nå som denne tråden har dukket opp så har jeg på følelsen at det blir mer aktivitet.

De siste 3 årene har jeg forsøkt mye forskjellig,men ingen har klart å måle seg med IWC. Etterhvert har jeg forsøkt noen IWC modeller de får virkelig frem godfølelsen.

Her er de som har forsvunnet ut av samlingen:

IMG_0632.jpg
[/IMG]

IMG_0384.jpg
[/IMG]

IMG_1402_zpscbf2444b.jpg
[/IMG]


IMG_1216.jpg
[/IMG]


IMG_1554_zpsf93bc76b.jpg
[/IMG]

IMG_1510_zpsc3da0333.jpg
[/IMG]


IMG_1549_zps05fd5893.jpg



IMG_15721_zpsa3d18a2d.jpg
[/IMG]


[URL=http://s1109.photobucket.com/user/xmanh/media/IWC%20Mark%20XVI/IMG_2255_zpsd13479c0.jpg.html]

[IMG]http://i1109.photobucket.com/albums/h429/xmanh/IWC%20Mark%20XVI/IMG_2255_zpsd13479c0.jpg[/URL][/IMG]

Dette er min nåværende IWC klokke:


IWC32282_zps9394d89b.jpg
[/URL][/IMG]



Feirer med dette også mitt innlegg nr. 100


Takk for titten
 
Redigert:
Nydelige ur Hman, ATen din tittet jeg på daglig så lenge den lå på kjøp og salg, fortsatt så lurer jeg på om jeg burde slått til:D

Ok folkens her kommer dagens godbit. En bakside denne gang. Uret vi ser rompa på her er Deep Two, lansert i 2009. Oppfølgeren til Deep One. Mekanisk dybdemåler på denne også. Voldsom front på denne, nydelig bakside...
iw354702-back.jpg
 
Dagens dykker er fra tidlig 80tall, en nydelig square. Aquatimer 1822, Hopalong er denne gamle sliteren flott nok til å få deg av Rolexkjøret?:p
8sm.jpg

God helg!
 
Prøvde denne på torsdag:

IWC+7+DAYS+POWER+CONTROL.jpg


Denne versjonen får litt negativ omtale av puristene pga sine rosegold numerals og visere. For meg var det total klaff. Perfeksjon. Optisk nytelse. Jeg likte hverken låsen eller remmen. Men den hyggelige og service innstilte betjeningen hos Otteren i Stavanger kunne trekke ifra dette og gi meg en rem "of my own choosing" med standard spenne med på kjøpet.

Vi prøvde. Denne passer både brun, blå og sort gator. Fantastisk finish! Litt høy kasse, men det er pga urverket. Verdens største automatiske urverk. Det ble ikke kjøp. Men den er på ønskelisten. Sjeldent en klokke gir et så kraftig inntrykk.

Tenk en grønn gator på denne! Håhå...
 
Prøvde denne på torsdag:

IWC+7+DAYS+POWER+CONTROL.jpg


Denne versjonen får litt negativ omtale av puristene pga sine rosegold numerals og visere. For meg var det total klaff. Perfeksjon. Optisk nytelse. Jeg likte hverken låsen eller remmen. Men den hyggelige og service innstilte betjeningen hos Otteren i Stavanger kunne trekke ifra dette og gi meg en rem "of my own choosing" med standard spenne med på kjøpet.

Vi prøvde. Denne passer både brun, blå og sort gator. Fantastisk finish! Litt høy kasse, men det er pga urverket. Verdens største automatiske urverk. Det ble ikke kjøp. Men den er på ønskelisten. Sjeldent en klokke gir et så kraftig inntrykk.

Tenk en grønn gator på denne! Håhå...

Høyden på kassen er litt av stasen :D
Helt enig i at vanlig tang kunne vært bedre på denne, må vurdere å teste det når min kommer tilbake fra Sveits
 
Du er en heldig mann, GT! :)

Du har den med blå indekser og visere?

Det fine med Seven Days er at man kan velge hvilken som helst modell og allikevel være 100% sikker på at man tok riktig valg. Det finnes nemlig ikke et dårlig/feil valg.

Urverket har fått litt sutring av nøyaktighetsmafiaen, men ærlig talt: Bitcher man om dette har man ikke helt forstått tegninga!

Kan forøvrig nevne at jeg har meldt meg ut av nevnte mafiagren. :eek:
 
Jeg har byttet ut foldespennen med en enkel spenne, langt å foretrekke på min hånd ihvertfall :D
 
Du er en heldig mann, GT! :)

Du har den med blå indekser og visere?

Det fine med Seven Days er at man kan velge hvilken som helst modell og allikevel være 100% sikker på at man tok riktig valg. Det finnes nemlig ikke et dårlig/feil valg.

Urverket har fått litt sutring av nøyaktighetsmafiaen, men ærlig talt: Bitcher man om dette har man ikke helt forstått tegninga!

Kan forøvrig nevne at jeg har meldt meg ut av nevnte mafiagren. :eek:

Stemmer det! Kom jo med QC-issues rett fra IWC, så har ikke fått den lange nytelsen av denne enda. Gleder meg stort til den kommer tilbake!
Nøyaktigheten ligger vel hos de fleste på ca. +10 sekunder, bryr ikke meg noenting, blir liksom en mindre case når man kjøper den med full viten om nøyaktigheten på uret ;)

Anders: Kan du poste et bilde av remmen/spennen? Hadde vært kult å sett!
 
Prøvde denne på torsdag:

IWC+7+DAYS+POWER+CONTROL.jpg


Denne versjonen får litt negativ omtale av puristene pga sine rosegold numerals og visere. For meg var det total klaff. Perfeksjon. Optisk nytelse. Jeg likte hverken låsen eller remmen. Men den hyggelige og service innstilte betjeningen hos Otteren i Stavanger kunne trekke ifra dette og gi meg en rem "of my own choosing" med standard spenne med på kjøpet.

Vi prøvde. Denne passer både brun, blå og sort gator. Fantastisk finish! Litt høy kasse, men det er pga urverket. Verdens største automatiske urverk. Det ble ikke kjøp. Men den er på ønskelisten. Sjeldent en klokke gir et så kraftig inntrykk.

Tenk en grønn gator på denne! Håhå...

Dette er en estetisk flott klokke, men er det virkelig en oppside at den har verdens største automatiske urverk?

For meg er det litt som å si at man har giftet seg med verdens feiteste dame...
 
Har vel mer med at verket faktisk fyller kassen, og at kassen stor.
Men ja, jlc ultra thin har et mer imponerende verk sånn sett;)
 
Noen som har/har prøvd 3706? Sugen på den typen chrono, men frykter den tråkker i Speedmasterens bedd