Solgt Zodiac Super Sea Wolf 53 Compression

Medlem
23. nov. 2010
Innlegg
890
Sted
Oslo området
Selger min Zodiac kjøpt hos Page and Cooper i 2019.
Litt c/p:

  • Case size: 40 mm
  • Case thickness: 13 mm
  • Lug width: 20 mm
  • Movement: Automatic
  • Origin: Swiss Made
  • Packaging: Zodiac Black Box
  • Warranty: 2 Year International
  • Water resistant: 20 ATM
  • solgt 29.10. 2019
  • Ikke i produksjon lenger
Kommer med lenke og original gummirem.
Boks, men uten papirer. (kommer tilbake til det)

Jeg har en gammel tradisjon å kjøpe ny badeklokke hvert år, før sommeren. I 2019 skulle det være denne. Bestilte klokka fra Page & Cooper i mai og trodde at det var det. Dessverre viste det seg at det ikke var så enkel. De hadde ikke klokka på lageret og viste heller ikke når den kom. Etter flerre mail til P&C ga jeg opp og glemte den.
Sommeren og badeferie ble uten ny badeklokke. Ikke noe krise det, bortsett fra at tradisjonen ble brutt.
I november kom klokka, og hvis jeg ikke husker feil, så falt første snø den dagen. I all den frustrasjon bestemmer jeg meg for å legge klokka i klokkeboksen og la den ligge der til neste sommer.
2020, nytt år- nytt håp. :) Våren kom og badeklokke var ordnet for lenge siden. Det var bare å plukke klokka, finne Speedo og hatt, kjøpe solkrem og badesesong kunne begynne. Dessverre kom Corona og det ble ikke noe badeferie på meg. :(

Har ikke hatt flaks med denne klokka og derfor har jeg bestemt meg at den skal videre. Jeg får begynne på nytt neste år. Klokka er nesten ny, brukt maks 5-10 ganger og du skal jobbe hardt med lampe og forstørrelsesglass for å finne bruksspor.


Nå kommer vi til papirer:)
Det er nesten litt flaut å innrømme det, men i all den frustrasjon la jeg ikke merke til at det manglet garantikort. Klokka er kjøpt ny, betalt + frakt og MVA og den skulle hatt en eller annen form for garantikort. Eneste jeg finner er håndskrevet i instruksjonsboka: Page and Cooper 29.October 2019.
P&C er borte i dag (takk og pris), så om det går an å få noe garantikort direkte fra Zodiac USA er jeg ikke sikker på. Har ikke prøvd og gidder ikke heller. Alt er i orden med klokka og den er ikke gått mer enn 3000km. :mrgreen:

Den gummiremmen er omtrent samme historikk. Det tok meg også ca ett halvt år å skaffe. P&C hadde den ikke, Zodiac USA sendte kun i USA og ingen andre hadde den. Kontaktet selvfølgelig Zodiac og fikk tips at Heier Urmakerverksted (Ytre Enebakk) kunne kanskje hjelpe meg. Mannen, Klaus-Olaf Heier, prøvde virkelig men måtte gi opp. Etter flere mnd fikk jeg tips at P&C hadde den i butikken. Bestilte den, og kort tid etter at jeg fikk den ble P&C borte. Ærlig talt, ikke noe katastrofe. Elendig service, ikke noe person du kan henvende deg til, alle mailene avslutter med:
Kindest Regards
The Page and Cooper Team

Remmen er av virkelig god kvalitet og kostet over £100 ++.

Review fra Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/zodiac-super-sea-wolf-diver-hands-on


Pris: 13000,- + frakt


DtXrAKJ.jpg


EaHt7qG.jpg


dXUxQQg.jpg


2WY2nrS.jpg


ymP4mgT.jpg


tljInlF.jpg


IP1t3IZ.jpg



gur.com/INrK2pm.jpg

j28hIxA.jpg


RfDjkuc.jpg


1lpEYmv.jpg


2SN1rux.jpg


5Rvf84i.jpg


teBMUQO.jpg


tveewyN.jpg
 
Har fått pm av andre medlemer som sier at Zodiac ikke leverer garantikort, kun kjøpsdato og stempel i instruksjonsboka. I min bok er det ikke noe stempel. Merkelige greier.
Så... kommer den med papirer? Ja. Nei. Vet ikke.
Dette er det jeg fikk og det er det som følger med klokka.
 

Vedlegg

  • EAC9A62C-7283-4417-AF52-FBAB8CAFDEDD.jpeg
    EAC9A62C-7283-4417-AF52-FBAB8CAFDEDD.jpeg
    163,1 KB · Visninger: 0
  • 2EBE708C-7518-4446-BBB7-9669413D37A7.jpeg
    2EBE708C-7518-4446-BBB7-9669413D37A7.jpeg
    120,3 KB · Visninger: 0