Solgt Zenith Prime 420z

Medlem
28. jan. 2013
Innlegg
1.762
Sted
Bergen
Selger her en sjelden og nydelig Zenith Prime 420z. Dette er den manuelle versjonen av verdens første automatiske chronograph-verk El Primero.
Den manuelle El Primeroen ble produsert fra 1993 til 2002 i ca 16.000 eksemplarer med kalibernummer 420 - min klokke er fra ca 1994.

Klokken er 38mm (gullbelagt) men bygger mer som en 40mm etter min mening. Flott størrelse som gjør at klokken passer til det meste av anledninger.

Kjøpte denne av goodguy og Zenith-samler for ca 4 år siden, har blitt brukt minimalt i mitt eie. Har noen små bruksmerker her og der.
Litt slitt gullbelegg helt ute på lugsene, men ikke noe man tenker over ved bruk.
Kommer uten boks/papirer.
Mangler også en liten timemarkør klokken 9 men ikke noe som har plaget meg. Kan sikkert skaffes av forhandler eller Zenith.
Plexiglass skaper en fin dybde i skiven.

Blir levert på en nesten ubrukt svart skinnreim av god kvalitet som virkelig kler klokken. Matchende gullbelagt spenne.

Ukjent servicehistorikk, men klokken har god gangreserve å holder tiden greit. Kronen trekker mykt og fint. Chronographen fungerer også fint med unntak av at sekundviseren ofte ikke resetter helt tilbake til 12 når man nullstiller den, stopper 1.5 sek for tidlig noe som ikke er uvanelig på eldre chronographer. Lett fiks for en urmaker som blir fikset ved en service.
Hadde sikkert hatt godt av en service etterhvert men kan fint brukers som den er

Pris; 17.000.-

Nydelig klokke og mye flott urverk for pengene!

Holder til i Bergen, kan sendes på kjøpers regning og risiko.


IMG_2724.JPG


IMG_2726.JPG


IMG_2713.JPG


IMG_2716.JPG



IMG_2719.JPG


IMG_2720.JPG



IMG_2718.JPG

Lite bruksmerke på siden av kassen
IMG_2721.JPG
 
Redigert: