Vostok Mikke Mus

Medlem
28. jan. 2019
Innlegg
490
Sted
Sentralt på Østlandet
Bestilte denne for et par dager siden. En Vostok fra midten/slutten av 80-tallet som Gorbatsjov & co i god Glasnost-ånd visstnok oppfordret til at skulle lages i forbindelse med Mikkes fødselsdag i -88. (kilde: http://twobrokewatchsnobs.com/soviet-watch-ebay-listings-round-up-2-a-tale-of-3-vintage-vostoks/)

s-l1600.jpg

Jeg syns det er veldig kult med denne Glasnosklokken som da virkelig er en kombinasjon av vestlig kapitalisme i Disney og god gammel østlig kommunisme.

Er det noen med peiling på østlige klokker som vil mene noe om hvor mye som er originaldeler? Ref lenken over så er det ikke samme bakside på klokken som den som er der, men hvis jeg skjønner det riktig så er det ikke sikkert at det betyr noe. I følge selger skal alt være originalt, men det er jo ikke alltid godt å vite.
s-l1600 (2).jpg


Jeg synes nå klokken er kul og har en veldig interessant historie litt uavhengig av når delene er fra, men det er jo enda morsommere om den er originalt :)
s-l1600 (1).jpg
 
Da er klokken i hus og på hånden.
(Det skjedde egentlig for et par uker siden, overraskende raskt levert fra Ukraina)
20190312_201835.jpg

Litt liten for meg, men liker den likevel.
Har fått tatt av den grusomme plastikkremmen den kom med, og er egentlig litt usikker på hva slags rem jeg vil ha på den. Åpen for forslag :)
Tror nok ikke den røde natoen kommer til å bli helt standard i alle fall.