Tudor-tråden

Medlem
1. jan. 2015
Innlegg
1.840
Sted
Sola
liker godt denne type tråder, å fant ikke noen som lignet.....(hvis den finnes så kan denne stenges)

Dette trenger ikke være en 'pics only' tråd, ta gjerne med deres betraktninger/erfaringer med klokkene slik at det kan fungere som en kjøpshjelp tråd i tillegg til en flott bildetråd :)

Jeg begynner med min allerede godt eksponerte Tudor Grantour Date:
Dette er en klokke av en serie av 3 forskjellige modeller (som igjen kom i to forskjellige farger hver)
- Date
- Chronograph
- Flyback Chronograph
Jeg går ikke innom de forskjellige variantene da jeg ikke aner noe om dem :)

Min versjon er en 42mm klokke som er en enkel, sporty klokke som i mine øyne også kan brukes til finere anledninger.
Synes den bærer litt større enn enkelte andre 42mm klokker pga litt lange lugs.
En utrolig opplevd kvalitetsfølelse som ikke står tilbake for de enklere modellene til "moderselskapet"
Skulle gjerne hatt lenken i tillegg for å kunne variere litt, men prisen på den gjør at jeg står over foreløpig.....skulle det vise seg at denne blir en keeper kan det være det forandrer seg :)

Kjører ett par bilder før jeg sender stafettpinnen videre



 
ks3TZ7j.jpg


Hadde egentlig lyst på den røde, men fikk et tilbud om denne i bytte og takket ja til det. Positivt overrasket, og tror vel at på sikt er blå bedre enn rød. Går til alt, passer på alle slags remmer og spesielt bra til skinn-nato. Men... har fortsatt sykt lyst på den røde. :p


Og nå har jeg lyst på Grantour også, hehe. :)
 
Ask and you shall receive...

En blå Black Bay var min första Tudor. Blev inte helt förtrolig med länken den gången. Nu bor den hos @Tore.



Min andra var en fantastisk blå 79090. Skivan blev förstörd på service. Trots full ersättning saknar jag klockan något alldeles enormt. En av mina favoritklockor någonsin.



Black Bay take two. Denna gången den röda varianten. Måste säga att den slår den blå i charm och värme. Den här gången hade jag inga problem med länken. Men då en Snowflake kom in så flyttade den hem till @Skovdahl där jag tror den kommer att trivas bra.



Och till slut den jag har och som ska bli kvar - 7021/0 "Snowflake". En alldeles fantastisk vintage Sub, som kanske är favoriten i min lilla samling. I alla fall för tillfället...

 
Redigert:
Endelig kom den jeg har siklet etter siden jeg begynte å lese her inne i hus, en rød Black Bay :)
Det er noe med det røde mot skiven, sammen med varmen i rosegullviserne som tiltaler meg stort! En detalj som at safirglasset er høyere enn bezel, er og noe jeg er stor fan av!
Lenken er og et pluss på denne, da den er 22mm ved kassen og smalner mot 20mm ved låsen, kontra Rolex som blir for smal hele veien for min arm.





 
Så när Black Bay'en blev såld till @Skovdahl för att det började bli för många klockor var det ju fullt logiskt att gå och köpa en Pelagos :rolleyes:

Men jag ville hinna få in en innan de nya med en essä på urtavlan kommer in. Och då den är tänkt som en beater, ville jag gärna ha en ny så att alla repor och dings är mina egna.

 
Haha, du er logisk som få :p
Men Pelagos er og noe som frister(blant så mye annet..:rolleyes:), så da ser jeg frem til neste GTG, så man kan prøve.
Grattis med nytt i hvert fall @NilsOT :)
 
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT
Den første tiden etter det ble bestemt at Tudor skulle satse på egen design ble det laget mange klokker som etter min mening ikke var så spennende. Men de siste årene har de virkelig tatt seg opp, som denne tråden viser. Flotte klokker og flotte bilder.

En ting jeg liker med disse "vis meg.."-trådene er at de får meg til å lete gjennom gamle bilder. Her er noen av de jeg fant av min Snowflake:


8713AA22-2C4A-4E0D-8D75-F4508E55E481.jpg

































Pluss et par som ikke lenger finnes i boksen:



 
Redigert: