Tudor-tråden

AEDFD80D-E554-4055-A49B-20CFC8B16E76.png

Sterke rykter om en BB58 i denne fargepaletten nå. Hadde vært mer gira på en med blå bezel og svart skive (alá 41 mm-utgaven), men men. Din er kulere da, med firkantede indekser som bedre matcher viseren.
Leser på Rolexforums at flere allerede har fått prøvd og ikke minst kjøpt klokken.

«It looks great. Really great. The dial is matte, has an almost muted tone so if you’re hoping it’ll jump off your wrist it won’t. The bezel is deeper in tone to the dial and the dial and handset are not gilt.»

Hvor troverdig dette er kan selvfølgelig diskuteres.
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Se der ja. Må innrømme den kanskje er litt kjedelig? Nå er ikke det et bilde som kanskje yter den mest rettferdighet akkurat da.
Hei! Jeg postet egentlig denne i Nato-tråden, men spør heller erfarne Tudor-eiere her inne:
Jeg har en sort Tudor BB36 som jeg tenker å kle opp med litt fargeglade Natos. Klokka har imidlertid lug-vidde 19mm, og det skrenker inn tilbudet med riktig bredde. Har dere Nato-produsenter å anbefale som lager i 19mm? Alternativ strategi er å anse forskjellen som så liten at 20mm (uten å se presset på ut) eller 18mm (som viser fram litt av baretten, ala Roger Moore) er ok. Hva tenker dere?
Når har jeg ikke testet dem ut, men Crown & Buckle sine «chevron straps» er nok det neste jeg kommer til å teste ut av tøyreimer. De lager også NATO-reimer (inkl. single pass NATO-reimer), alt i bl.a. 19 mm. Synes NATO-reimer er litt klumpete, foretrekker derfor noe litt annet. Har også Erika’s MN (evt. Nick Mankey’s Hook Strap som er billigere) hvis du synes elastiske reimer er OK (disse sitter minst like trygt på armen som en NATO)
 
Kommer nok ikke til å bytte ut min originalen BB58, men den blå varianten ser virkelig bra ut. Kanskje ikke den mest spenstige lanseringen Tudor har hatt de siste årene, men blir neppe lett å få tak i.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Noen som vet om denne er tilgjengelig hos Bjerke, eller er det rett på venteliste? Hadde vært fint å iallfall sjekke den ut, selv om to BB58-varianter nok er uaktuelt for min del.

Dette er vel en homeage til Tudor Submariner fra 1969, så kommer til å konsekvent omtale den som BB69 heretter ;):cool:
 
Noen som vet om denne er tilgjengelig hos Bjerke, eller er det rett på venteliste? Hadde vært fint å iallfall sjekke den ut, selv om to BB58-varianter nok er uaktuelt for min del.

Dette er vel en homeage til Tudor Submariner fra 1969, så kommer til å konsekvent omtale den som BB69 heretter ;):cool:

Mailet litt med Bjerke Nedre Slottsgate ift. å be om å få bli satt på liste for å søke om å få stå på venteliste :p.
De skrev at de har en i utstilling allerede. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen
Prøvde den ut i dag, og må si at den virkelig ser bra ut på hånda.

Blant annet synes jeg utførelsen på glass/safir var veldig annerledes, og ser bedre ut enn på min egen originale BB58. Legger ved et bilde. Tenker da på området hvor safiren buer i hjørnene. På den blå ser man rett ned på siden/stålet i kassen, mens jeg må holde den på skrå for å se metallet på min. «Swiss made» vises også annerledes. Mulig det bare er min BB58 :oops:

Ble litt satt ut og begynte å spekulere litt når jeg så det. Legger ved et bilde av den originale versjonen så dere som har erfaring med BB58 kan vurdere.

8A4BD7C1-E8FA-47DF-8116-706B3E18D1F7.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Sebra
Også prøvd på hos Bjerke i dag - den er virkelig lekker. De kunne informere om mye interesse i dag, og flere i kø både før og etter meg som ville prøve på. Blir spennende å se hvordan tilgjengeligheten blir fremover.
 
Jeg syns den nye er veldig kul, og annerledes nok fra eksisterende BB58 til at jeg tenker de kan leve godt side-om-side. Mest av alt håper jeg den gjør ventelista til originalen litt kortere.
 
Crown & Buckle sine «chevron straps»
Takk for tipset. Skal sjekke ut disse. Jeg har allerede en Erikas, som er veldig behagelig. Denne er imidlertid grå, og ønsker å prøve noe som kan variere uttrykket litt, i mørkegrønt, blå osv. Er forøvrig veldig begeistret for min BB36 i seg selv!
 
Redigert: