Tudor-tråden

Beklager sen respons @Frik..
Ikke dagsferskt, men herregud for en sommerklokke!
Nok en gang, dette er en kommende klassikker :cool:
IMG_9089.jpg
 
Hei,
Beklager hvis jeg poster feil, men noen her som har en formening om "fair value" på denne klokken ved salg? Tatt ut av Norsk AD Desember 2015, komplett med alt av papirer og boks osv. Ref. 79220b/95740. Klokken er brukt daglig. Takk!


20160201_183932[4407].jpg
IMG_1162.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Sebra
Hei,
Beklager hvis jeg poster feil, men noen her som har en formening om "fair value" på denne klokken ved salg? Tatt ut av Norsk AD Desember 2015, komplett med alt av papirer og boks osv. Ref. 79220b/95740. Klokken er brukt daglig. Takk!


Vis vedlegg 195753Vis vedlegg 195754

Sitter på samme pakken selv. Ved salg hadde jeg forventet å få 24 000- 27 000. Hadde selvfølgelig lagt den ut på Finn.no til mye mer, da kjøpere på Finn alltid vet mer om korrekt markedspris enn det man selv gjør, og gjerne slår av 40 % ved «rask» handel...
 
Hei,
Beklager hvis jeg poster feil, men noen her som har en formening om "fair value" på denne klokken ved salg? Tatt ut av Norsk AD Desember 2015, komplett med alt av papirer og boks osv. Ref. 79220b/95740. Klokken er brukt daglig. Takk!
Betalte du for den også, eller tok du den bare med deg ut?
Tenker at den er litt mindre verdt hvis du ikke har betalt.
 
Ventetiden var over i går. Må innrømme at jeg var litt usikker på om jeg kom til å bli fornøyd etter å ha lest noen tildels kritiske kommentarer om tykkelse, at den er «topptung» og svær.. Men som med alt annet så viser det seg at smaken er som baken. Den ligger godt og stødig på mitt relativt spinkle håndledd. Den oppleves som litt tykkere enn Speedmasteren min naturligvis, men på ingen måte ukomfortabel. Jeg har jo (som de fleste, virker det som) hatt lyst på en GMT Master II uten at jeg har fått lov til å stå på venteliste engang, og skal ikke prøve meg på en sammenlikning, men denne er mindre flashy og tikker alle boksene for en sommerklokke, badeklokke, reiseklokke og hverdagsklokke for min del.
8EFFF03E-5222-4B7C-B49B-CF1EB4A43737.jpeg


Anbefales på det sterkeste!
 
Sterke rykter om en BB58 i denne fargepaletten nå. Hadde vært mer gira på en med blå bezel og svart skive (alá 41 mm-utgaven), men men. Din er kulere da, med firkantede indekser som bedre matcher viseren.
Leser på Rolexforums at flere allerede har fått prøvd og ikke minst kjøpt klokken.

«It looks great. Really great. The dial is matte, has an almost muted tone so if you’re hoping it’ll jump off your wrist it won’t. The bezel is deeper in tone to the dial and the dial and handset are not gilt.»

Hvor troverdig dette er kan selvfølgelig diskuteres.
 
Hei! Jeg postet egentlig denne i Nato-tråden, men spør heller erfarne Tudor-eiere her inne:
Jeg har en sort Tudor BB36 som jeg tenker å kle opp med litt fargeglade Natos. Klokka har imidlertid lug-vidde 19mm, og det skrenker inn tilbudet med riktig bredde. Har dere Nato-produsenter å anbefale som lager i 19mm? Alternativ strategi er å anse forskjellen som så liten at 20mm (uten å se presset på ut) eller 18mm (som viser fram litt av baretten, ala Mr.Bond) er ok. Hva tenker dere?
 
Redigert: