Tudor-tråden

6365056E-F03D-4262-98E2-F05E1B174ED6.jpeg
Submariner 76100
 
Hei! Har arvet en eldre Tudor av min far. Er det noen som vet noe mer om hva slags modell dette er? Jeg har forsøkt å lete på diverse sider, men har ikke klart å finne en som er helt lik. Klokken skal være fra slutten av 90-tallet og kjøpt hos Bjerke.
Skal levere klokken på service og vurderer å polere den opp. Har blitt brukt som dagligklokke av min far, men er litt usikker på om jeg bør polere?
Bilde1.jpg

Bilde2.jpg
 
Hei @johage
Dette ser ut som en ref 79280, overgangsmodell med Rolex krone og følgelig bør baklokket og være Rolex. Disse kom med slik krone godt ut på 90-tallet.

Sikkert andre her på TS som kan si noe mer. Gi den service og glem polering IMO.
 
Hei @johage
Dette ser ut som en ref 79280, overgangsmodell med Rolex krone og følgelig bør baklokket og være Rolex. Disse kom med slik krone godt ut på 90-tallet.

Sikkert andre her på TS som kan si noe mer. Gi den service og glem polering IMO.

Takk for tilbakemelding! Er nok en 79280. Baklokket er Rolex. Skal få levert klokken på service med det første! Trenger nok en skikkelig overhaling. Det er ikke lenger mulig å nullstille kronografen. Får håpe det ikke blir en alt for kostbar affære...
 
For et par-tre måneder siden byttet jeg bort min BB58. Har siden savnet denne anvendelige diveren. I dag fikk jeg plutselig mulighet til å anskaffe en ny, så da måtte jeg bare slå til. Det er første gang jeg kjøper samme modell to ganger. :)
40877DCE-376C-48EB-B034-337C9DD4994D.jpeg
 
Redigert:
Tenkte å kjøpe en tøy-reim til min 58 for å ha til sommeren. Noen som vet om ca. leveringstid og pris på disse?