Vis oss din Hamilton

lantin

Moderator
Medlem
29. okt. 2013
Innlegg
1.447
Sted
Oslo
Vi har mange velfortjente appreciation bildetråder her på forumet. Alt fra bildetråder av fantastiske modeller som Submariner, til produsenter som i Seiko tråden.
Synes derfor at det er på høy tid med en egen bildetråd av merket som ofte dukker opp da medlemmer ønsker råd og tips til sin første mekaniske klokke. Et merke som i mine øyne får alt for lite oppmerksomhet til tross for en lang og innholdsrik historie. Jeg ønsker derfor å slå et slag for Hamilton, merket som så dagens lys i 1892 Lancaster, Pennsylvania, og er i dag under The Swatch Group. Man skal lete lenge etter en produsent med ETA verk som gir mer klokkeglede for pengene, hvertfall med tanke på pris.


Hamilton Khaki Aviator Chronograph H765160
832A79B5-EB0A-4161-850D-F71EBDF7A17D_zps5lw6wfis.jpg

Relativt stor klokke med sine 44mm
Valjoux 7753 automatisk chronograph
Kjøpt av GG her på forumet:)


disclaimer: har søkt etter en lignende tråd uten hell, om det likevel skulle vise seg at det finnes ber jeg admin om tilgivelse:rolleyes:
 
Redigert:
Hamilton Khaki x-Patrol

Jeg er relativt ny her på Tidssonen og kjøpte på nyåret min første "fine" klokke. Mye av grunnen var nok at jeg følte jeg fikk mye klokke for pengene og ikke minst at jeg likte klokken veldig godt. Uansett, her er min Hamilton.





 
Hamilton Khaki Field H70455553

A10FB801-16E3-46E0-AEFF-6A84A022974F_zpsvpdaedim.jpg


ETA 2824-2.
Kjøpt fra creationwatches. Etter min mening et ur som til de grader gir "bang for the buck".
 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled
Hamilton Jazzmaster Viewmatic var mitt første mekaniske ur. Kjøpt i Singapore.


Så var det Khaki Automatic. Denne er en favoritt om dagen. Fin på orignial skinnrem, og også på Nato. Om jeg bare skulle hatt èn klokke resten av livet, så hadde denne vært en het kandidat.

 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled
Hamilton H647150

Hei,

her ser dere min Hamilton.

det er en Hamilton H647150 med ETA 2836-2 verk, det er en ganske stor klokke med sine 46mm, men det er slik jeg liker dem :)




Gjør seg også godt på NATO :)

 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled og Dingle
Denne tråden fortjener da å bli vekket til live? Starter med en eks...solgt for to dager siden...
og den som er på vei hit nå(det teller vel?)

20141202_125741_1_zps46a6e1b0.jpg
[/URL][/IMG]

h77616133-a_zpsc4fmivkt.jpg
[/URL][/IMG]
 
Her er min, en Khaki Pioneer H604550. Dette er en modell i 42mm som gikk ut av produksjon for et par år siden, og dagens versjon er kun tilgjengelig i 45mm med denne skivefargen. Etter å ha bestemt meg for at det var denne jeg ville ha ble det mye søking rundt hos ADer fra alle mulige land ved å bruke listene på Hamilton sine nettsider. Jeg sendte mailer til de som ikke hadde egne nettsider, og krysset av en og en etterhvert som jeg fikk beskjed om at denne var utsolgt og ute av produksjon. Etter mye leting fant jeg omsider en AD i Barcelona som faktisk hadde en igjen, og det var litt morsomt for en Barcafan som meg at butikken klokken kommer fra ligger rett i nærheten av Camp Nou... :D

Denne er såvidt jeg vet omtrent helt lik "Team Earth" signaturmodellen som Harrison Ford hadde med Hamilton for noen få år siden, bare at denne mangler signaturen og "team earth" logoen inngravert på baklokket. Like greit egentlig.

Remmen er ganske stilig. Enden uten spenne (den med hull) er veldig lang og tosidig, slik at du først spenner fast den underste siden i spennen og deretter firer den andre over og igjennom retainerne, noe som gjør at hele lengden av remmen rundt armen blir ett stykke sammenhengende lær som ikke kan hekte seg opp i noe, og spennen skraper ikke nedi bordet når jeg sitter med PCen. Synes den passer veldig godt til designet av klokken, og er overraskende nok for en "stock" rem i denne prisklassen utrolig myk og behagelig på armen. :)

Det eneste jeg skal få gjort er å skifte datoskiven til en i sort med hvite tall og muligens få behandlet baksiden av glasset med AR-coating. Ikke noe hastverk med det.



16169451069_7a54649f52_b.jpg


16379115871_04de38f89d_b.jpg


16256358987_b3be80cb3a_b.jpg


16299242386_e17129cbe7_b.jpg
 
Her er min Hamilton Khaki Mechanical på en Hirsch reim. En enkel og grei opptrekksklokke som fungerer som beater. Gjør seg også kjempegodt på militærgrønn NATO. Beklager dårlig bildekvalitet, da bildet er tatt med mobil.

 
Vekker denne til live igjen med min første Hamilton som ankom i dag :D Vært halvveis på utkikk etter en klassisk, tysk flieger en stund nå, men kom over en god deal på denne på finn og bestemte meg for å slå til :)

image.jpeg


H64715885

46mm, ETA 2836, safirglass både foran og bak og vanntett til 200m. Skiven er grå, men skifter veldig farge avhengig av lys/skygge. Var litt redd for størrelsen, har hatt 44mm som største klokke tidligere, men fikk godfølelsen med en gang. Rett og slett mye klokke for pengene!

Ps. Springbars/baretter, hvor kjøper en det? :) Fikk den på uorginal pilotrem med "innebygde" springbars for raskt reimbytte. Fikk med orginalrem også, men uten baretter :) Og er det en standarløsning slik at 22mm passer uansett?
 
Ps. Springbars/baretter, hvor kjøper en det? :) Fikk den på uorginal pilotrem med "innebygde" springbars for raskt reimbytte. Fikk med orginalrem også, men uten baretter :) Og er det en standarløsning slik at 22mm passer uansett?
Tidssonen webshop :)
Har opplevd at det er litt forskjell på omkrets. Billige ebay baretter er veldig tynne og ryker fort, samtidig er det enkelte skranglelenker fra Seiko som kun passer med tynne baretter. Fat bars passer sjelden i lenker, men er helt topp til nato og zulu. De jeg har kjøpt fra TS Webshop har vært i "normal" omkrets Ø1,8, og passet bra til både krone og Omega.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar
Tidssonen webshop :)
Har opplevd at det er litt forskjell på omkrets. Billige ebay baretter er veldig tynne og ryker fort, samtidig er det enkelte skranglelenker fra Seiko som kun passer med tynne baretter. Fat bars passer sjelden i lenker, men er helt topp til nato og zulu. De jeg har kjøpt fra TS Webshop har vært i "normal" omkrets Ø1,8, og passet bra til både krone og Omega.


Takk takk ;) Måtte låne et par tynne fra en Seiko for å få testet orginalrem og diverse natoer :D Men blir nok en bestilling, kjekt å ha et par 20/22 liggende :)