Den store Certina-tråden

Kanskje den vakreste Certinaen i mine øyne, og veldig grei å ha når en driver med amatør astronomi og tar bilder av Månen. Hadde dette bare vært en mekanisk klokke ville den ha vært helt perfekt, dog sannsynligvis laaangt utenfor økonomisk rekkevidde. Men Precidriven som tar hensyn til temperaturforskjeller påstås å være 10 ganger mer nøyaktig enn vanlig quartz. Og om jeg ikke tar feil, er den vel lik Breitlings super quartz serie. Uansett er jeg mest glad i mekaniske ur, jeg føler de har sjel, og lever gladelig med 5-10 + - sek nøyaktighet hver dag.

55.jpg
 
Jeg likte den Sportsman veldig godt. ca 36mm antar jeg, nesten samme design som Blue Ribbon. Den trenger nytt glass og litt kjærlighet.Noe patina på skive gir bare ekstra sjel. Jeg har testet de fleste av de automatiske klokkene mine. Ut av de alle, er det min gamle blue ribbon calibre 25-651 som tikker best, 3-4 sek for sent på 24 timer. Det synes jeg det står respekt ut av. Må nesten legge med ett bilde til, siden det andre ble noe dårlig

33.jpg
 
Har to jeg er glad i.
1) Certina DS 40 Chronograph (anno 2005) jeg fikk på 20-årsdagen av dama. Nå på Crown & Buckle skinnreim.
IMG_0298.JPG


2) 2014 Certina DS Powermatic 80 "Gull på stål", noe med vintagelooken som appellerte.
467_1664044388.jpg

Takk for meg:)