Den store Certina-tråden

IMG_20231202_124920863.jpg
 
Jeg har en selv, og må innbitt forsvare hypen rundt denne:p
Er nok en feil dette, da det ikke er mulig og bestille disse nå er jeg fortalt av min ad.
Dessuten er dette prisen for den med sort skive/ubegrenset antall . Den oransje LT utg koster kr 12,900,- @nagilluME
 
Redigert:
Jeg har en selv, og må innbitt forsvare hypen rundt denne:p
Er nok en feil dette, da det ikke er mulig og bestille disse nå er jeg fortalt av min ad.
Dessuten er dette prisen for den med sort skive/ubegrenset antall . Den oransje LT utg koster kr 12,900,- @nagilluME
Ser ut som det er flere som deler den meningen, og gønner på med 50% påslag :p
Det går fremdeles an å bestille via nett hos Christensen, kanskje de har glemt å deaktivere?
IMG_1202.jpeg
IMG_1201.jpeg
 
  • Wow
  • Trist
Reaksjoner: netrom71 og Callahan
@netrom71 Vi venter! :D

NkeVsfs.jpg


Hver gang jeg ikke går med denne tenker jeg "uff, skulle jeg kvittet meg med den for å frigjøre litt midler?", og hver gang jeg går med den er svaret et bestemt "NEI!". :mrgreen:
Utvilsomt den kuleste klokken jeg har hatt.

I morgen skal vi til urmakeren for å se på Certina dykkerur til ham og henne. Ø38 og 34,5 mm. Ironisk nok er det kjæresten min, som ikke eier klokke fra før, som er den store pådriveren. Jeg var inne hos urmakeren og sendte bilde av de to dimensjonene som en spøk; "se her, de har mætsjende dykkerur til oss!", men det ble mottatt med entusiastisk alvor. I løpet av denne uken har hun bestemt at det SKAL vi, og jeg er ikke vond å be! :love:
 
Har hatt denne i 3 uker nå, og har fortsatt ikke stilt den. Svært imponert av hvor godt den holder tiden. Bildet er riktignok fra første uken.
KRHySAm.jpg


Synes den går veldig fint til alt, kanskje ikke helt uhørt for en 38mm "klassisk" dykkerklokke. Kjæresten har fått mersmak og sender meg for eksempel lume shots på kveldstid, og vi føler oss riktig stilige med våre mætsjende ur.
 
DS Action Diver 43mm

IMG_9107.jpeg


Jeg mener helt seriøst at dette må være den aller beste klokka til 10.000 (-ish. Det går an å prute, og vi vet hvordan det er med budsjetter.) ;)

Flott fit & finish. Ikke noe jåleri, men ærlig bruksklokke med topp kvalitetsfølelse. Nydelig keramisk bezel, og uforskammet bra bezel action.

Perfekt beater, konfirmasjonsklokke eller hvis du bare trenger noe morsomt i two tone. ;)

I vanlig stål/sølvfarge med f.eks svart skive kunne den vært fornuftig "one watch" for hvem som helst. :) (hvisomatte, dersomatte..)
 
Redigert:
Superkule nye GMT-klokker fra Certina:
Certina-DS-Action-GMT-Powermatic-80-5.jpg

Var innom Grøtteland og prøvde forleden dag. Lite å utsette på disse, foruten at de er litt store med en diameter på 41mm. 3 tidssoner med riktig GMT-funksjon til en fornuftig pris!


Jeg har fortsatt ikke stilt min DS Action 38 etter kjøp i starten av Januar. Den er bare et halvt minutt unna referansetid!