Den store Casio-tråden

Lader batteriene etter en lang og mørk sesong
 

Vedlegg

  • 5D2A6664-4A82-4AEF-B872-67BDA0940E24.jpeg
    5D2A6664-4A82-4AEF-B872-67BDA0940E24.jpeg
    136,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Jo mer jeg har lært om Casio jo mer respekterer jeg det klokkemerket. Casio kalkulatorer har jo vært standard i mange år innen skoleverket, så jeg har jo visst at de lager bra greier. Jeg har sett litt rundt på nettet og synes den firkanta klassikeren blir litt for hmm… klassisk. De virkelig tøffe action klokkene blir alt for store for meg. Så da jeg fant de hadde mindre klokker med tidevanns funksjon og diameteren bare var 39mm begynte nettsøket på de lokale klokke pusherne. De annonserte merket men ikke hvilke modeller de hadde inne, hadde de det hadde jeg sluppet styret med å bestille på nett og pengene mine hadde blitt brukt lokalt. Jeg hadde også spart en femmer, skulle det vise seg seinere. Uansett kom denne lille saken i posten;
Casio Classic LWS-1100H-9AVEF
IMG_20200605_171537 (2).jpg

Fram med skyvelæra, er denne lille nusselige klokka virkelig 39mm? Bildet ljuger litt da håndledda mine også er ganske små og nusselige. Jo da klokka var 39mm den, men den korte avstanden lug to lug og lille skiva gjør den mindre. Den gule 15mm reima hjelper heller ikke. Etter ett døgn på armen skjønte jeg at noe måtte gjøres, og da jeg så en monter full av klokke greier hos Claes Olson raska jeg med meg en original Casio 18mm reim. Etter litt modding med skarp kniv og 2mm bor blei resultatet sånn.
IMG_20200606_142020 (2).jpg

Jeg synes resultatet blei mye bedre selv om den nye reima ikke er så mye breiere. Svart reim gjør den også litt mer voksen selv om det er en barneklokke. Og jeg trur det er en utmerket klokke til de yngre også, behagelig å ha på, solid med 2mm baretter og masse gøyale funksjoner som du må være 14 for å stille inn. Nederst viser den at det snart er høyvann i Helgeroa og at det er fullmåne. Viktige hjelpemidler for å fange fisken som ikke er på Skagerakkysten lenger. Jeg har i dag også klart å skru av alarmen som har ringt ved midnatt to siste nettene. Klokka har i tillegg til tidevann og månefase også 3 alarmer, stoppeklokke, nedtellingsfunkjon og flere tidssoner. Kan hende mer enn det også da jeg ikke er i gjennom hele bruksanvisninga ennå. Også 100m WR
Alt i alt; godt fornøyd.
 
Redigert: