Den store Casio-tråden

I dag låner jeg guttungens (8år) klokke.
157194
 
Trenger en klokke til løping, hagearbeid, røft bruk. Som koster lite. Tenkte på en Casio.

Mudmaster. Virker rått med alle funksjonene, gøy på tur, høyde, kompass, termometer+++ Men er den for stor? Kan den løpes med?
1248C9DE-F7D0-4FC5-8EEF-CA92BD8ECBBE.jpeg

Eller nostalgi til noen hundrelapper, men ikke like morsomt som en Mudmaster, kan kanskje heller kjøpe en Fitbit med pulsmåler?
1FC47409-6C2F-4917-99C0-8FB6426BB59A.jpeg


9A0C8126-9485-457F-A12B-E68925C31530.jpeg

Nei, kan ikke kjøpe fitbit, blir for kjipt!
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Trenger en klokke til løping, hagearbeid, røft bruk. Som koster lite. Tenkte på en Casio.

Mudmaster. Virker rått med alle funksjonene, gøy på tur, høyde, kompass, termometer+++ Men er den for stor? Kan den løpes med?
Til allround herjing ville jeg valgt en square, helst radiostyrt og med solcellelading. GW-M5610 er vel det mest nærliggende da.
52538_Casio_Casio_G-SHOCK_GW-M5610-1ER_1.png


Mudmasteren er jo diger, men det kan vel de som var med på passarounden i høst si noe om:
@MrFinale, @Oddemann, @Koffen, @Yallaboy, @adamskater, @frj, @Hugo Cabret, @S10an, @Edzilla, @gulenissen?

Hvis jeg først ville ha funksjoner, og bruke den til løping, tror jeg hadde valgt en av de nye i BGD-H1000-serien. Da får du pulsmåler og GPS i tillegg, men den er enda større enn GG-B100, 62 mm x 55 mm x 20,4 mm (H x B x D) vs. 55,4 mm x 52,90 mm x 19,3 mm.
GBD-H1000-1ER.png
 
Redigert:
Til allround herjing ville jeg valgt en square, helst radiostyrt og med solcellelading. GW-M5610 er vel det mest nærliggende da.Vis vedlegg 191115

Mudmasteren er jo diger, men det kan vel de som var med på passarounden i høst si noe om:
@MrFinale, @Oddemann, @Koffen, @Yallaboy, @adamskater, @frj, @Hugo Cabret, @S10an, @Edzilla, @gulenissen?

Hvis jeg først ville ha funksjoner, og bruke den til løping, tror jeg hadde valgt en av de nye i BGD-H1000-serien. Da får du pulsmåler og GPS i tillegg, men den er ende større enn GG-B100, 62 mm x 55 mm x 20,4 mm (H x B x D) vs. 55,4 mm x 52,90 mm x 19,3 mm.
Vis vedlegg 191116
Mudmasteren er stor som en liten enebolig, ja, så jeg ville (og har) heller valgt meg 5610 som G-Shocken i boksen. Uten at jeg vet noe om pulsfunksjonene til den nye fra Casio, så ville jeg heller gått for noe fra Garmin (er storfornøyd med Forerunner 935), Polar eller Suunto, som jo er selskaper som har holdt på med slike ting i årevis.
 
Mudmaster kan løpes med. Den er stor, men er også lett så det er ikke noe problem. For å lese av stoppeklokke i "fart" var den digitale visningen for liten for meg ( i min alder). Det selv om alder både har ført til dårligere syn, og lavere fart...