Den store Casio-tråden

Medlem
29. jan. 2015
Innlegg
487
Fant ingen tråd om dette, har alltid likt Casio da jeg synes de har et vidt spekter og er av de som gir mest bang for the buck. Har hatt mange typer gjennom årene, G-Shock, Edifice, Marine gear etc. og har startet å samle litt på dem igjen. Vil gjerne se om det er flere her på forumet som har disse fine beater'ne.
Her er min nåværende lille samling (beklager dårlig mobil bilde):

AE1200WHD, MDV106 og MTP1183A

Casio%20samling_zpsau5mandc.jpg
 
Min første klokke som jeg brukte det som da var litt penger på, det var en casio jeg kjøpte som 16-åring. Rundt 400 blanke kroner ble brukt på denne, og den fikk være med meg på alt.. Hva referansenummer er på den vet jeg ikke, men den går fortsatt med samme batteri!

2E3CDE7E-4B66-4D8B-8323-D6C4CF085E06_zpsqrjvgfjs.jpg


Denne ble kjøpt inn som treningsklokke etc.. Liker den godt, men det irriterer meg grenseløst at det er så lett å skifte tidssone på den..

108951EB-D3BC-4BB4-91E9-D8F5AA6A7266_zpsghc4prlh.jpg
 
Ja, det er litt for lett å komme borti knappene på den siste der slik at man endrer tiden, det er en annen utgave av den jeg har "Casio Royale" :) Angrer på at jeg ikke har tatt vare på mine gamle. Gleder meg til å teste MDV106 skikkelig under vann.
 
Disse to kan jeg vel på sett å vis kalle keepere. Brukes ikke, men oser affeksjonsverdi.
I hånden en DBW-32. Første klokke kjøpt for egne penger. Kuleste som fantes, da man kunne lagre inntil 30 telefonnummer. Tok en halv dag å skrive inn navn og nummer, men tenk å alltid ha med seg nummerene på håndleddet. Fantastisk når en stod i telefonkiosken og oppdaget at akkurat den siden en lette etter, var revet ut.
Pro Treken var andre klokke inn. Fortsatt en, om enn dårlig bevart familiehemmelighet, at jeg brukte 1200 kr på en klokke! :eek:
Denne tar meg tilbake til en annen tid, og den har arrene til å forteller historiene.

 
Må innrømme at jeg fikk min første Casio i år (!). Selv som ung og etter å ha "samlet" ur i over 20 år har jeg liksom ikke fått ut finger'n :p Kjøpte en digital Pulsar i fjor, og har en gammel "Spoon" fra år 2000 en gang (?). Sjekket med min far, som kunne bekrefte at "Nei, som liten fikk du låne de gamle dykkerura til farfar..." MEN, nå er 2 nye Casio bestilt fra CW, så denne får selskap neste uke :) Gleder meg til telefon fra DHL!

@waterbottom: Tøff i helsvart!!!

 
Redigert:
Casio wrist-camera!
Denne er i "NOS-tilstand," da min bror knapt brukte den etter at den ble innkjøpt. Kanskje ikke så rart, da den er svær som den største Panerai, plastreima er pinne stiv, for å spare strøm slår den av displayet relativt raskt, tar (sett opp mot dagens) mikrobilder i svart-hvitt osv osv.
MEN, da den kom var den jo en av toppmodellene til Casio, med "ir-overføring" til pc og greier -
toppmoderne saker da :p!

Har tatt et par bilder, og de blir nok på størrelse med et frimerke om jeg klarer å få de "ut," men den kan lagre 100 av dem internt da. Ellers har den de alminnelige funksjonene som eks tid, stoppeklokke og "evighetskalender"
Uansett, en morsom kuriositet komplett med alt av papirer, kabler og diverse krims-krams. Hva herligheten en gang kostet bør nok helst glemmes... o_O

 

Ahh, Hokus, Nomex og Protrek! Livet blir liksom aldri det samme etterpå hvis man har vært med på den karusellen der. Hadde alltid lyst på Protrek selv, men kjøpte det aldri delvis fordi alle penga gikk til en GPS istedenfor (lenge siden dette...)

Skulle til å kjøpe en sånn av nostalgiske årsaker og til blåbærturer, men så ble det en Garmin Fenix 2 istedenfor. I tilfelle krig måtte jeg allikevel ha en slik:

GA-100-1A1ER



Designet er åpenbart inspirert av en forkastet kulisse fra en gammal Terminatorfilm. En kulisse filmskaperne syns ble for harry allerede den gang da. Viser zulu-tid og er diskret i mørket men svært lesbar klokke som tåler alt. Det er beis fra hytta, ikke spetsnazblod, som er det røde...
 
Redigert:
Det går, men det er trangt! Bruk tynn nato, ta av spring bars, legg på nato'en og sett på spring bars etterpå.