Vis oss din Air-king

Medlem
15. feb. 2013
Innlegg
652
Sted
Wonderland
Air-king er kanskje en av de mest oversette oyster perpetual urene som fortjener mer oppmerksomhet.
Et ujålete "flygerur" med uovertruffen historisk bakgrunn, som en heder til de britiske flyverene som bar Rolexer i the battle of Britain.
Den første Air-kingen kom i 1945, men er fra 2014 ugått fra sortimentet. Den lever imidlertid videre uten "Air-king" navnet som 34 mm nodate Perpetual.
Med tidløs eleganse og enkel mekanikk er det et flott hverdagsur og en flott start på en Rolex-karriere.
Som et sportsur, synes jeg den gjerne kan sammenlignes med Explorer I.
Så vis oss din Air-king !

Artikkel fra GQ om Air-king:
http://www.gq-magazine.co.uk/watches/articles/2013-12/18/rolex-air-king-watch-for-men-review

Slike "Vis oss" tråder er fin referanse for de som vurderer å skaffe seg et ur, og for å se de forkjellige variantene og urskivene.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Selv om det burde vært påbudt å legge ved bilde i åpningsinnlegget i en vis oss-tråd må trådstarter berømmes for å gutse på med en tråd om lille, men gode Air King.

Selv er jeg svak for den blue concentric-skiva som var i produksjon for en tid tilbake. Men siden jeg med få unntak aldri legger ut bilder jeg ikke har tatt selv, får det slumpe med en sak med rosa timemarkører jeg armprøvde under min Explorer-modningsprosess i sommer. Akkurat den skiva passer nok best til det svake (les sterke) kjønn, men Air King ruler uansett!

Ferdig snakka!

imagejpg2_zps86167a02.jpg


Hofteskudd med iPhone.
 
10656311_10154579970285015_1357415683_n_zps1a59b2b1.jpg


10668474_10154579970465015_515607268_n_zps93ad4a00.jpg


Håper flere laster opp bilder av sin Air-King, mange fine kombinasjoner man kan ha på skive og reim :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Etter ymse besøk hos diverse Rolex-forhandlere, og intens tråling av hjemmesiden til Rolex, ser det ut til Air King har pakket på seg trefrakken. Uret lever riktignok videre som Oyster Perpetual 34mm, og med de nye, skrikende skivene som ble lansert på messa i år.

Heldigvis kan det fortsatt også leveres med noen av skivene fra Air King-epoken, men selvsagt uten det sagnomsuste navnet på skiva.
 
I godt selskap. I minste laget for meg, men passer utmerket på kona.

9D375784-891F-4351-B034-8755CD0DE6FF-24649-00001D91AE4105B9.jpg
 
Jeg trenger litt hjelp til valg av ny strap til min Air-King. Har prøvd meg litt frem med diverse reimer av NATO, perlon og skinn men finner ikke helt den perfekte kombinasjonen. Noen tips eller innspill?


11088735_10155429357660015_214784455_n_zps25637869.jpg
 
Kom over denne "gamle" tråden mens jeg snoket rundt på forumet og legger her ved et lite bidrag.

Klokka var riktignok bare min en kort stund siden den naturlig nok ble kjøpt som en gave for et par-tre år siden. Men hun bruker den en god del og selv liker jeg denne godt.

 
Kan vel bidra med et bilde av frøkna sin Air King fra 1979. (Robust, rimelig, og allerede ripet opp. Perfekt!):

20150502_184854-01_zpsoagvpycw.jpeg


20150502_185416-01_zps10z7ohn8.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Rolex

Morsomt med relanseringen av 40 mm Air-King. Denne skal absolutt prøves. Er dog noe usikker på grønn skrift og sekundviser, syntes ikke dette var noen heldig kombinasjon. Er dette eneste fargevalget man har eller kommer det flere alternativer? Noen som vet pris på nye modellen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k og miczer
Morsomt med relanseringen av 40 mm Air-King. Denne skal absolutt prøves. Er dog noe usikker på grønn skrift og sekundviser, syntes ikke dette var noen heldig kombinasjon. Er dette eneste fargevalget man har eller kommer det flere alternativer? Noen som vet pris på nye modellen?

Jeg synes faktisk denne fargekombinasjonen gjorde hele klokken. Lekkert!
 
Rolex

Morsomt med relanseringen av 40 mm Air-King. Denne skal absolutt prøves. Er dog noe usikker på grønn skrift og sekundviser, syntes ikke dette var noen heldig kombinasjon. Er dette eneste fargevalget man har eller kommer det flere alternativer? Noen som vet pris på nye modellen?
Wow... Fult kaos.. Tror nesten jeg liker det....