Avsluttet vintage Omega Seamaster: Auksjon uten minstepris

Medlem
8. mars 2014
Innlegg
376
Sted
Oslo
Godt nytt år, TS. Jeg liker at vi har fått mulighet for auksjon, og velger å teste det på en Seiko SARB033 og en gammel Seamaster.

Auksjon er uten minstepris, avsluttes 48 timer etter første bud og minste budøkning er 100kr. Fraktmetode bestemmes av kjøper. F2F mulig i Oslo sentrum eller Carl Berner-området.

Klokken i denne auksjonen er en vintage Omega Seamaster.

Ble kjøpt av GG her inne for halvannet år siden.

Ofte brukt i mitt eie, men har den siste tiden fått for lite tid på grunn av for mange klokker med likt bruksområde / utseende.

Omegaen er fra 1956 - Om jeg husker rett. Modellreferansen husker jeg dessverre ikke. Urverket er et cal. 266.
En liten kuriositet er at urverket ble smurt og justert (NB! Ikke full service) av urmaker Thorbjørn Andersen den 11 september 2017 - en god stund etter at han stengte butikken. Jeg har ikke sjekket avvik ila 24 timer eller noe, men kan gjøre det hvis en eventuell kjøper mener det er kritisk. Til mitt bruk har uret fungert ypperlig.

Mål på klokken er: 36mm eksl. krone, 38mm inkl. krone. Ca 43mm lug-til-lug. Ca. 11mm tykk. Alle mål er ca. ettersom de er gjort med målebånd.

Skiven på klokken har fått den beste patinaen jeg har sett i ekte liv - Originalt er skiven sort med tall og indekser i gull. Over tid har dette utviklet seg til en veldig flott brunfarge, med noe bronse/gyllenhet i seg. Mulig det går an å kalle det tropical, men det holder jeg meg god for. ;) Uansett er patinaen vanskelig å forklare annet enn det er veldig kledelig, og er svært vanskelig å snappe opp med hjelp av en iPhone. Hadde jeg annonsert på Finn hadde jeg skrevet MÅ SEES med syv utropstegn.

Videre har klokken signert krone, plexiglass med bruksmerker og en kasse som viser at den har blitt brukt med små hakk og andre bruksmerker. Sjarmerende synes jeg, mens andre synes det er uakseptabelt. Husk at du byr på en klokke fra 1956. En liten sveiseperle finnes ved tuppen av lug øverst til venstre - ikke noe jeg personlig blir brydd av eller tenker på annet enn ved reimbytte.

Klokken selges som head-only, med kvittering fra urmaker Andersen.

IMG_0320.jpg
IMG_0321.jpg
IMG_0322.jpg
IMG_0323.jpg
IMG_0324.jpg
IMG_0325.jpg
IMG_0326.jpg
IMG_0327.jpg
IMG_0328.jpg
IMG_0340.jpg
IMG_0330.jpg
 
Takk for budene hittil!

Fikk et spørsmål hva som står på kvitteringen. Skriver det her og i tilfelle andre skulle ha problemer

«Dato: 11/9/2017
Omega Seamaster
Sort skive
Cal 266
Smurt og justert
Kr 1400
Signatur»