Veteranmotorsykkeldag på Ullevål Hageby / Eventyrplassen i dag 2. pinsedag!

Medlem
10. sep. 2009
Innlegg
710
For de som ikke er på hyttetur i godværet:

Det påligger oss skrotnisser et ansvar for å bringe det glade budskap om meningen med livet til den gemene hop! Det skjer i dag kl 17-20 på Eventyrplassen. Da avholder vi Veteranmotorsykkeldag med utstilling og rusing av et bredt utvalgt tilårskommen, men ikke mindre funksjonell, estetisk og livsbejaende, mekanikk på 2 og 3 hjul til almen glede og for rekruttering av nye disipler til den større mekasofiske sfære og forhåpentligvis også classic racing.

Program:
- Fremvisning og fremhøring av diverse motorsykler, pre 1984; Guzzi, Triumph, BMW, Laverda, Rebsa, Royal Enfield, Morini, Nimbus, Maico, Benelli, Ducati, Kawasaki, Skruzuki, Hardon, etc.
- Nennsom rusing av utvalgte racere
- Sidevognstur rundt kvartalet for barn av alle aldre
- Salg av pølser fra eget pølseorgel m/kompressor
- Eksplodert Guzzi-motor for hands-on innføring i ottomotorens enkelhet
- Mekasofisk juge- og skrytehjørne
- CRC rekruteringsstand med innføring i klasser og lisensbetingelser et cetera

Mulighet for klokkeprat med minst en skrotnisse. Vel møtt!
 
Ja, jeg hang jo igjen med kjeften ved pølseorgelet og kom først på at bilder hadde vært lurt da nesten alle hadde reist hjem. Noe fikk jeg dog knipset:

Før avgang:


Litt nærmere avgang:


Rett før avgang:
temporary_zpsa87f0da7.jpg


temporary_zps0c0673b2.jpg


Racere og gatesykler i skjønn forening:
temporary_zpse5108ebf.jpg


Et par stilige cafe racere:
temporary_zps7d85b06e.jpg


Harry Davidson er ikke min greie, men dette var en herlig tidsreise av et bygg uten fleskedekk, overforkromming og "Live to ride" flammelakkering:
temporary_zpsb1676e4f.jpg


temporary_zps7b2a375b.jpg


Luftkjølt rekkefirer montert på langs. Man må ha en dansk avslappet tilnærming til tilværelsen for å tro at det går bra. Danskprodusert Nimubus 750 Model C (?):
temporary_zpsf271ea24.jpg


temporary_zpsf51b26ce.jpg
 
Hvordan guzzimodell er den som har gulf-lakkering? Så utrolig heftig ut:cool:

Når man ser en heftig Guzzi er det ofte en risikosport å prøve å identifisere hvilken guzzimodell som har vært utgangspunktet. Jeg mener denne startet som en T5, men den har en LM4 motor, moderne bremser, samt diverse andre deler som lå rundt og som ikke skulle brukes på raceren som står ved siden av. Raceren er trolig en T3-ramme, men rammene er strengt tatt like på alle modellene. Det er derfor selv tur- og cruiser-modellene fra Guzzi hadde mer sportslige kjøreegenskaper enn samtlige sportssykler fra japan på 70- og 80-tallet.

Sykkelen har fått tøff Gulf paintjob, flattrack hekk og moteriktige knastedekk som gir vage kjøreegenskaper og overdøver motoren med sirkelsag-lydbildet sitt. Men det ser barskt ut:)
 
Når man ser en heftig Guzzi er det ofte en risikosport å prøve å identifisere hvilken guzzimodell som har vært utgangspunktet. Jeg mener denne startet som en T5, men den har en LM4 motor, moderne bremser, samt diverse andre deler som lå rundt og som ikke skulle brukes på raceren som står ved siden av. Raceren er trolig en T3-ramme, men rammene er strengt tatt like på alle modellene. Det er derfor selv tur- og cruiser-modellene fra Guzzi hadde mer sportslige kjøreegenskaper enn samtlige sportssykler fra japan på 70- og 80-tallet.

Sykkelen har fått tøff Gulf paintjob, flattrack hekk og moteriktige knastedekk som gir vage kjøreegenskaper og overdøver motoren med sirkelsag-lydbildet sitt. Men det ser barskt ut:)

Har du flere bilder av den? Drømmer om å bygge noe slikt en dag...