Verdivurdering Sinn 903

D

Deleted member 14560

Guest
Jeg har svært lyst på en Sinn 903, og da gjerne utgaven med blå skive. Modellen heter 903 St B E.

Ny fra Sinn koster den for tiden omtrent 2600 euro, som inkluderer frakt. Så tilkommer norsk mva, og sannsynligvis et gebyr, og klokka havner da på omtrent kr 37000.

Jeg vurderer ei brukt klokke fra juli 2019, og nyprisen var da omtrent kr 32000. Prisforlangende nå er kr 25000, og den har ligget en stund til salgs.

Kanskje noen vil komme med forslag til hva som er en grei bruktpris? Takk for hjelpen.
 
Fasitsvaret er vel at en grei pris er den høyeste noen er villige til å betale, men disse går det vel ikke fryktelig mange av i det norske bruktmarkedet? Ser på Chrono24 og Watchrecon at billigste 903 (da ikke snevret inn på farge) ligger på henholdsvis 22k og 2.500 USD, så 25k er ikke så langt unna det du må forvente, tror jeg. Kanskje det går an å få prutet ned en tusenlapp eller to, men det er jo uansett et avslag på 7k, eller i overkant av 20 prosent, sammenlignet med nypris i fjor. Hvis det er akkurat denne du har lyst på, og ikke har noen planer om en kjempeprofitt, så ville jeg bare kjørt på. :)
 
Takk for betraktning.

Jeg har ingen tanker om profitt, da klokka er tenkt å beholdes i uoverskuelig framtid. Jeg er enig i det du skriver, og synes det er trivelig med betraktninger fra erfarne klokkeeiere.
 
Hadde jeg hatt en krone for hver gang jeg har sagt det...
Ja, jeg har for så vidt også lurt meg selv der, men tenker å bruke utsagnet som motivering for kjøp om ikke annet. Skulle forutsetningene endres, så er det neppe krise.
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff