"Verdens dyreste klokker" på NRK2

Var vel bare klipp fra de heftige auksjonene som var rettet mot "investering"?

Hele Red Bar klippet handlet jo om hvor mye penger de er blitt villige til å legge i klokkene.
Her kunne de ha fortalt litt om komplikasjoner, hva de startet med, samlefilosofi, etc.
Skjønner at programmet er laget for non-wis delen av befolkningen, men dette var en lost opportunity som det heter på nynorsk. ;)
 
Hele Red Bar klippet handlet jo om hvor mye penger de er blitt villige til å legge i klokkene.
Her kunne de ha fortalt litt om komplikasjoner, hva de startet med, samlefilosofi, etc.
Skjønner at programmet er laget for non-wis delen av befolkningen, men dette var en lost opportunity som det heter på nynorsk. ;)
Mulig jeg ikke fikk med meg alt, men bet meg mest merke i arvegodset og historiene rundt eierskap.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Mulig jeg ikke fikk med meg alt, men bet meg mest merke i arvegodset og historiene rundt eierskap.
Samme her. Synes det var en helt ok "dokumentar." Det er jo i mine øyne helt umulig å komme unna pris all den tid dette er luksusprodukt uansett hvordan man ser på det. Noe rent investeringsprogram synes jeg knapt man kan kalle dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken, UJU og Bond
Syntes også programmet var artig og det underholdt meg. Var lite/ingenting om «tatt ut av norsk AD tidligere i mai mva ok obligatoriske hairlines 100% GG (med flamme-emoji) her handler du trygt-klokker» ila programmet. Var jo mest om spesielle klokker hvor jeg opplever eierne som stolte:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Agassiz og GrimReaper
Screenshot 2021-05-21 at 16.57.52.png
 
Verdi trenger ikke alltid å være kroner og øre;)

(selv om jeg tror det er nettopp $$$ som det refereres til her)
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Er vel ikke rart folk biter seg merke i prisen på luksusklokker, spesielt ikke med klasseskillene vi har i vårt samfunn. Det hjelper liksom ikke å fortelle til en som sliter med å få endene til og møtes at "klokka mi - som forresten kosta en årslønn for deg har masse spennende komplikasjoner og fascinerende tannhjul".
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bragemann og Matsmet
Synes det var en grei time med underholdning. Hadde ikke hørt om Christian Lass tidligere.

Men jeg fanget opp to feil. En av selve produksjonen, og en av oversetterne til NRK.

I dokumentaren sier de at Omega designet en egen klokke til Armstrong og Aldrin før de dro til månen.
Men Speedmasterene de brukte der var allerede i produksjon, og vanlige butikkmodeller.

Og oversetteren skrev at Rolex Cosmograph ble lansert i 1933, ikke 1963 som ble sagt. Men så er ikke danske tall det enkleste i verden heller da.
 
  • Liker
Reaksjoner: YoManYo, UJU og twt2
Underholdende og ble positivt overrasket da jeg skjønte det var med dansker (og ikke amerikanere som jeg antok). Ble litt mer down to earth med den beskjedne mattelæreren og den oppspilte samlingen som egentlig ikke imponerte noe mer enn hva jeg har sett på GTG her hjemme.
Prisfokus, ja selvfølgelig - noen her som ofte støter på andre interessepunkter for folk utenfor kaninhullet enn nettopp «hva kostet den»? Var jo en produksjon av den danske rikskringkasteren så da bør den gemene hop i en viss grad hensyntas.

Terningkast 5 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: roanje
Alltid kjekt å se en nordisk produksjon av klokkehobbyen. Ser kun oppside i noe slikt. Heldigvis var innholdet ikke så pretensiøst som programtittelen, og det er innholdet som teller - for meg.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Et veldig bra program!
Så det sammen med kona og opplevde både interesse og økt forståelse for min egen ur-interesse, fra den kanten etter programmet :)

Det eneste triste, er at det er Klokkeriet som har «kuppet» Redbar konseptet her hjemme:(