Verdens dyreste klokke (noensinne)?

Medlem
2. april 2013
Innlegg
7
Jeg har alltid lurt på dette. Hvilke klokke(r) (modell/merke) har hatt høyest utsalgspris noensinne? Vet at noen kommer oppunder 10 millioner i pris (hjelpes) - finnes det dyrere? Tenker mest på de som har vært produsert i flere eksemplarer, og de som ikke anses som "smykker".

Update: Fant denne linken: 20 Most Expensive Watches
 
Redigert:
Vanskelig med slike lister. Ser toppen der utgjøres heller av smykker med klokkefunksjon enn klokker.

Enig. Er jo bare å klistre på en og annen sten på størrelse med erter med dobbeltsidig tape så har du "verdens dyreste" av hva det måtte være ;)
 
Hvem handler en slik RM til 10 000 000kr? Blir litt grelt når en sitter og ser på artistgalla hvor for sulter ihjel.. Kunne reddet ca 3 millioner mnsk med malariasprøyter.
 
Om det er verdens dyreste tviler jeg på, men med en sum på 5 millioner dollar kommer 43 årsgaven til Jay-Z fra Beyonce et stykke opp på listen. Det er en Hublot Big Bang det er snakk om, 1282 diamanter, 100 karat baguette diamanter og det tok 14 måneder å ferdigstille klokken.

did-beyonce-buy-jay-z-a-5-million-hublot-for--L-fUcC0x.jpeg


Ikke noe jeg ville vist meg offentlig med...
 
vacheron-constantin2.jpg


Vacheron Constantin Tour De L'ile ble produsert i forbindelse med VCs 250-års jubileum, og et eksemplar ble solgt for rundt 1.5 milloner USD på auksjon i 2005. Den gang verdens dyreste klokke, og man kan jo bare spekulere i hva et eksemplar ville gått for dersom det skulle blitt auksjonert i dag.
 
The [Patek Philippe] Super-complication built for Henry Graves, Jr. in 1933 has 24 complications.

screen-shot-2012-04-30-at-09-21-52.png


The watch was reportedly the culmination of a watch arms race between Graves and James Ward Packard. The Super-complication took three years to design and five to build, and sports a chart of the nighttime sky at Graves' home in New York. This was the world's most expensive watch when it was auctioned off for USD $11-million in 1999, it now ranks third.

EDIT: Dette er hentet fra Wikipedia. Det ser ut som Graves-komplikasjonen skal være den nest-dyreste, og at Wiki har feil her, ref. lenke til de dyreste klokkene. Den dyreste er en Chopard med masse edelstener og styr. Så for "all practical purposes" for oss horologer: Graves-komplikasjonen er den dyreste. :)
 
Redigert:
Rolex (Zenith) Daytona med ref 16516 gikk for ca 30 mill nok i 2017 hos Sotheby’s - ja, inkludert salær da
 
Ryktene sier vel at patek kjøpte den selv? Var i Geneve og fikk da sett klokken live, en helt sykt sak. Svæææær!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rjer