Ventepølse fra den offisielle tidstakeren ved Lillehammer 94 "seɪkoʊ"

Medlem
31. okt. 2014
Innlegg
69
Som en kyniker har jeg aldri turt å ta med min Seamaster 300 på reise og savnet etter et armbåndsur når man egentlig ikke skal bry seg så mye med tiden har vært tilstede i to år. Problemet når man kjøper et flottere urverk er at man blir kresen for hva man egentlig vil ha. Hovedpoenget ble pris da tyveri og ekstra forsikringer blir kostbart, men det måtte være noe man kunne ha lyst til å bruke også ellers.

Jeg er tydeligvis en sucker for remakes av de originale da mitt første skikkelige urverk ble en Seamaster 300 og nå sto remaken av Japans første armbåndsur som kom i 1912. "Laurel" https://www.seikowatches.com/sp/world/the_seiko_museum/visiting_the_seiko_museum/index2.html

Tilslutt var det tilgjengelig en Seiko Presage SARX041 og jeg slo til, det ble en rask og god handel. Har lagt ved noen bilder og håper noen kan anbefale farge og leverandør da jeg tenkte å kjøpe en "Perlon" strap eller to.

Takk for titten!

IMG_5863.JPG
IMG_5864.JPG
IMG_5865.JPG
IMG_5866.JPG
IMG_5867.JPG
IMG_5868.JPG
 
du med din gode dømmekraft trenger strengt tatt ingen reimanbefalinger - absolutt supre klokker har du - men forsto ikke helt om du hadde en laurel?
 
  • Liker
Reaksjoner: Harlequin
du med din gode dømmekraft trenger strengt tatt ingen reimanbefalinger - absolutt supre klokker har du - men forsto ikke helt om du hadde en laurel?

Ingen Laurel, men ble remaken :) Hadde vært gøy å hatt en, men tror de er vanskelige å komme over. Skal få lagt ut bilde når jeg får tak i en Perlon. Takk for titten
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
jeg er vanligvis en kløpper på å finne fram i den japanske nettjungelen - og et tips for å finne noe med japansk opphav som du er ute etter starter gjerne på

buyee.jp
 
jeg er vanligvis en kløpper på å finne fram i den japanske nettjungelen - og et tips for å finne noe med japansk opphav som du er ute etter starter gjerne på

buyee.jp
Takk for tips! Frister å ha de originale også, kanskje en julegave til meg selv i år:)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby