Vedlikehold rimeligere automatiske ur

Medlem
24. nov. 2020
Innlegg
55
Sted
Skedsmo
Hei,
Vet ikke om det er lov å "namedroppe" urmakere her, men det bør vel bare være god reklame..

Jeg har en eldre Longines HC fra 2013, og er ute etter en minimums gjennomgang uten at det må være av en "autorisert" person. Med andre ord er jeg villig til å ta risikoen for en rimelig service som står i stil til verdien av uret. Kjedene tar jo fort 4-5000 for å åpne uret nærmest.

Noen tips? Admin får korrigere meg hvis innlegget ikke er i tråd med retningslinjene.

Mvh
Lars
 
Tror du har misforstått reglene eller forveksler Tidssonen med andre samlingspunkter for klokkeinteresserte på internettet.

Her på TS kan brukere tipse og "namedroppe" urmakere, forhandlere og merker så mye de bare vil :)

Unntaket er når dette skjer fra urmakere, forhandlere og merker (eller nærstående) selv – for Tidssonen er et samlingssted for private entusiaster, ikke en plass hvor proffe aktører skal bedrive snikreklame.


Det eneste pirket jeg har å komme med, er at posten er lagt i feil kategori. Men dette retter jeg opp nå :)
 
Tror du har misforstått reglene eller forveksler Tidssonen med andre samlingspunkter for klokkeinteresserte på internettet.

Her på TS kan brukere tipse og "namedroppe" urmakere, forhandlere og merker så mye de bare vil :)

Unntaket er når dette skjer fra urmakere, forhandlere og merker (eller nærstående) selv – for Tidssonen er et samlingssted for private entusiaster, ikke en plass hvor proffe aktører skal bedrive snikreklame.


Det eneste pirket jeg har å komme med, er at posten er lagt i feil kategori. Men dette retter jeg opp nå :)
Ok, takk!
 
Ut ifra det du sier så anbefaller jeg Simen ved urtjenesten.no
God erfaring derifra tidligere og nå har han inne tre klokker av meg på benken sin
Jeg har også gode erfaringer med Thomas Gullbrandsen
 
  • Liker
Reaksjoner: Lars_1324
Har brukt urmakeren (Ilmo?) i Theresesgt i Oslo til Seikoer etc. Han er jo for billig, men resultatet har det aldri vært noe å utsette på.
 
Takk for tips folks. Jeg snakket med Elis på perfect watch i dag, og han går ikke rundt grøten, men sier rett ut at en overhaling på HC'en koster 2700. Er inne på nettsiden og det virker helt good. Tusen takk for tips, alle!
 
Her er forresten vidunderet.
Screenshot_20210323-204538.png
 
Problemet den uavhengige fagurmaker har, er ofte tilgangen på deler. Men alt lar seg ordne. (Og sentrumshjulet til et ETA-verk er nå det samme uansett hva som står på skiva).
 
  • Liker
Reaksjoner: Lars_1324