Var dette så smart da?

Medlem
3. aug. 2014
Innlegg
192
Sted
Bergen
For et års tid siden fikk jeg det for meg at jeg skulle kjøpe meg en iWatch. Som svoren Apple-tilhenger med både iPhone, iPad og macbook, tenkte jeg at denne smartklokken ville passe perfekt til jobbsammenheng.
Og det gjorde den saktens! Jeg er ikke spesielt datakyndig, ei heller superinteressert i hvordan disse klokkene egentlig fungerer, så jeg skrapte vel kun overflaten over hvilke muligheter den hadde.
Alt jeg brukte den til var å sjekke notifications, og lese overskriften på mailer jeg fikk, mens jeg pratet med kunder i butikken. Og for meg var den aldeles genial!
Likevel var det noe som manglet. Eller, det var MYE som manglet.
Jeg savnet kvalitetsinntrykket og tyngden til mine ordentlige ur hver eneste dag.
Så snart jeg kom hjem fra jobb, byttet jeg, og det tok ikke lang tid før det gikk flere dager mellom hver gang eplet fikk bli med på jobb.
Til slutt havnet den der den hørte hjemme. På Finn.no.

Nå har det gått et års tid, og jeg savner faktisk fordelene en smartklokke gav meg i jobbsammenheng.
Savner det såpass at jeg har gjort deg igjen!

Problemet denne gangen er at der Apple er genial i sin enkelhet, og evne til å la teknisk ubrukelige folk som meg bruke den uten problemer, er jeg litt i stuss hva angår denne.

Jeg forventer ikke på langt nær like mange "likes" på denne unboxingen, men tar gjerne imot tips på enkle ting jeg kan bruke denne. Kanskje enkelte av dere har en liggende i kontorskuffen?


IMG_6273.jpg



IMG_6274.jpg



IMG_6275.jpg



IMG_6276.jpg



IMG_6277.jpg



IMG_6278.jpg



IMG_6279.jpg



IMG_6280.jpg



Ikke bli forundret om den havner på Finn om noen uker ...
 
Vet ikke hva mer denne kan enn Fenix Sapphire fra Garmin men svigerfar leser både mailer og andre ting når det kommer inn, har konstant pulsmåling og en lekker gjengivelse av treningsøkter.. Mener den prismessig ligger på 1/3 av din så håper du kan be den starte bilen din ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: TrondBond og Gubben11
Tja, du kan vel bruke den som en klokke. Bortsett fra det - ingen anelse.

Foreløpig er det kun klokke den funker som.
Koblet den opp i går kveld, og den ser veldig fin ut.
Men klokken har ikke gitt en eneste lyd fra seg, selv om jeg har fått både sms, mailer og telefoner.

Dette lukter Finn.no lang vei
 
Vet ikke hva mer denne kan enn Fenix Sapphire fra Garmin men svigerfar leser både mailer og andre ting når det kommer inn, har konstant pulsmåling og en lekker gjengivelse av treningsøkter.. Mener den prismessig ligger på 1/3 av din så håper du kan be den starte bilen din ;)

Regner med min egentlig skal klare det samme. Jeg gir den et par dager til
 
Har lest litt om denne muligheten, men jeg vet ikke helt hvilken klokke det er snakk om.
To år er uansett lenge ...
Men takk for tipset!
Slik jeg tolker det kan du bytte inn uret i et identisk, mekanisk ur.
"Tag Heuer will be exchanging your Connected for a similar classic Carrera watch, also from Tag Heuer for another $1,500".
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TrondBond
Slik jeg tolker det kan du bytte inn uret i et identisk, mekanisk ur.
"Tag Heuer will be exchanging your Connected for a similar classic Carrera watch, also from Tag Heuer for another $1,500".

Jeg har lest at det skal komme en egen Carrera-model til dette formålet. At det ikke er en eksisterende modell.
Det får jeg nok aldri svaret på, siden min bror mente klokken kledde hans arm bedre enn min.
Han lugget den i dag på jobb.
Jaja, jeg fikk den uansett aldri til å varsle om e-poster. Som jo var hovedårsaken til at jeg kjøpte den
 
Det hørtes beskjedent ut. Har betalt adskillig mer for en dings som viser tiden..........

Det er jo ikke sammenlignbart. Mens klokker og kunst, frimerker og ting man kan være fascinert over, så er ikke heldigital device man kun har til interesse å få epostvarsler det samme. Er ingen som har facinasjon over det å få epostvarsel
 
Det er jo ikke sammenlignbart. Mens klokker og kunst, frimerker og ting man kan være fascinert over, så er ikke heldigital device man kun har til interesse å få epostvarsler det samme. Er ingen som har facinasjon over det å få epostvarsel

Si ikke det.........I'm not one to judge. Finnes nok av ubertechnerds.......
 
Du formulerer deg som devicen kun har bruksverdi for epostvarsling. Om smartklokke i sin helhet er noe du ville ha, blir ting annerledes.

Var faktisk epost-varsel jeg var ute etter. Og muligheten for å mute telefonen, dersom den ringte og jeg hadde lagt den fra meg på pulten.
Fikk ikke til noen av delene ...