Utpakking

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Innlegg
878
Sted
Oslo
Utpakking av Jenny Caribbean 300


For de aller fleste er merket ukjent, men merket Jenny & Cie S.A ble grunnlagt på 60 tallet og har noe rikt historie bak seg. Denne modellen er en reproduksjon av deres mest kjente Caribbean 700 der mye av estetikken er beholdt. Caribbean 300 finnes i 5 fargevarianter à 500 eksemplarer hver.

I en stund nå var jeg på utkikk etter noe unikt som er ukjent for mange, valget falt på denne pga et moderne og sikkert verk (ETA 2824-2), samt estetisk tro mot sin tidligere modell utført i klassisk design. Kassen måler 42mm eks krone, noe som er typisk for dagens ur. For litt over kr. 10.000,- inkl moms må jeg si at dette mye klokke for penger.

De hadde en kampanje der prisen var satt ned med 400USD da jeg kjøpte mitt eksemplar. Uret koster USD 990,- til vanlig og leveres på gummi reim. Jeg kjøpte også deres stål lenke da det er å foretrekke for min del.


Prisen i betraktning så fremstår uret meget bra, lenken har dykker forlenger og er utrolig behagelig, kassen er børstet og bygger så vindt 12,4mm i høyden. Anti-reflekterende safir krystallglass gjør en god jobb, fine visere og lettlest skive. Dykkerkrans er presis og ganske lettlest til tross innebygd NDL tabell for de som benytter seg av denne under apparatdykking. Dykkecomputer brukes til vanlig av de fleste, særlig om en dykker ofte og gjentatte ganger ila dagen da den regner ut for deg alt fra hviletid til bunn tid og alt det imellom enkelt sagt. Jenny sin dykkerkrans vil her fungere som en god reserve dersom noe skulle skje med primær dykkecomputer. Eller en utrulig avansert dekompresjon-meter på eldrebølgensk.

OBS: La merke til nå at når jeg bestilte stållenke så kom uret på denne og ikke sammen med gummi reim. DE kaller dette en "oppgradering til" og ikke "et ekstra tillegg til" uret. Litt skuff da. Lenkelås er forøvrig signert av DOXA, jaja forventet ikke noe annet i grunn, men hadde vært mer sexy om det sto JENNY istedenfor :D

Beklager dårlige bilder og støvpartikler på glasset, det så jeg i ettertid og orket ikke å fotografere på nytt.


vintage.jpg
111.jpg
22.jpg
33.jpg
IMG_0271.jpg
IMG_0275.jpg
IMG_0278.jpg
IMG_0279.jpg
IMG_0282.jpg
IMG_0286.jpg
IMG_0290.jpg
IMG_0291.jpg
IMG_0332.jpg
IMG_0324.jpg
IMG_0323.jpg







 
Redigert:
Det takkes! Dette er en morsom sak for de som er ute etter en rimelig sliter :)
 
Den der var virkelig lekker!
Uvanlig og flott. Fin beskrivelse du har laget .

Takk som deler den!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Har lyst på en slik selv - synd de ikke holdt seg til original størrelsen - teks 702 sin 40mm!
Uansett - en flott dykker - grattis.

Regner med at du kommer med en erfaringsrapport etter hvert @titan
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Jeg er helt enig med deg her @Mr Davis! Original kassestørrelse burde de ha beholdt!! :)
Ja, jeg kan mekke en erfaringsrapport med tiden - bare kult at noen etterspør det.
Foreløpig, med prisen i betrakning så er jeg strålende fornøyd. Eneste jeg har å bemerke meg hittil er at lumen er like bra som på DOXA ur, -(ikke så altfor imponerende mtp at disse er dykkerur og her burde det være veldig streng standard) ref. Silver Lung og SUB 4000T
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Gratulerer! :) Syntes det var kult at lenkelåsen var DOXA-branded, jeg. Disse to merkene har jo litt felles historie.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan