Urmaker Larsen Sandvika

Medlem
24. april 2013
Innlegg
395
Fantastisk flott service de 4-5 gangene jeg har vært innom for titting og tafsing. Samt perfekt service da jeg kjøpte klokke der tidligere i uken.
 
Enig i god service. Aldri kjøpt ur der, men kikket litt og kjøpt litt småtteri. Intet å klage på i den forretningen.

PS:Hørte av en ansatt der at de skulle begynne å selge natoremmer der. Flott initiativ sier bare jeg. Noe flere norske forhandlere burde ha. :)
 
Tja. Bestilte et nytt sertifikat for en Breitling de solgte til første eier (levert med feil sertifikat?!). For ett år siden. Purret i januar i år. De skylder på produsent (meget sannsynlig), men allikevel, det er deres feil.
 
Utrolig hyggelig butikk å handle i. Spesielt av de to eldste karene som jobber der. De har utrolig god peiling på faget sitt og deres entusiasme smitter. Både jeg og min bestefar har handlet Breitling der (Superocean Heritage og Transocean day & date 18k rosegold) og er topp fornøyd med både service og klokkene.
 
Gode erfaringer med denne butikken. Noen av de ansatte er ikke helt oppdatert på alt, men da har de i alle mine tilfeller vært ærlige og heller spurt en annen i butikken som vet mer. Handler gjerne igjen :)
 
Har fått nedjustert holdningen til denne butikken litt.
Er fortsatt svært positiv , men jeg klarer ikke å fatte hvor de har funnet noen av (regner med at de er det) deltidshjelpene sine. Var innom for noen uker siden for å høre om de hadde noe utvalg av klokkebokser. Første jeg fikk høre var at "eh ja, du får jo med det når du kjøper klokke da..." Etter å ha utdypet hva jeg mente fikk jeg til svar at nei, det hadde de ikke. Men de solgte "winder watch".

Jeg syns dette er et litt for lavt kunnskapsnivå på såpass basic spørsmål, i en butikk som selger såpass mye dyre klokker, men det kan jo hende at vedkommende var ny. Kommer nok ikke til å kjøpe klokker eller tilbehør i denne butikken av andre enn gamlekara.
 
Jeg har bare god erfaring med dem. De har har overhalt min -63 Seamaster (cal. 552) og min B&M Classima chronograf, + div. småjobber som regulering av guttungens Monster. Ingenting å utsette på servicen.
De er også hjelpsomme hver gang jeg bare er innom for å tafse på Breitlinger og PO'er.
 
Var innom her i dag og byttet batteri på en klokke jeg hadde i skuffen. Gikk unna på under 10 minutter, synd egentlig for da fikk jeg ikke sett på flere klokker:p
Som alltid veldig hyggelige og imøtekommende.
 
Var inne med en gammel Certina DS som jeg ville ha nye visere på, snakket med Larsen selv og han sa han muligens hadde noe liggende. Skulle ringe meg når han var sikker. Dette var på en lørdag så det var ganske folksomt i butikken. I dag (torsdag) Fikk jeg melding om at uret mitt var ferdig, kjørte det remmer og tøy holde til butikken og ble meget positivt overreasket da han helt tilfeldigvis hadde et donorur liggende i skuffen han hadde lånt visere av. Lett patinerte og perfekte til uret. Han festet også skiven da den hadde vært løs. Dette kostet kun 350 kr og en klokkeprat ;) Dette er helt klart en butikk jeg kan anbefale, se etter de med grått hår hvis det er noe gammelt og patinert som skal kikkes på ;)

 
Tja. Bestilte et nytt sertifikat for en Breitling de solgte til første eier (levert med feil sertifikat?!). For ett år siden. Purret i januar i år. De skylder på produsent (meget sannsynlig), men allikevel, det er deres feil.

Kom over denne tråden nå og kjenner meg igjen som selger av klokken du kjøpte. Hvordan gikk det til slutt, ordnet det seg?
Angrer forøvrig på at jeg solgte klokken, men sånn er det jo hver gang, sjelden jeg sitter igjen med følelsen "jaggu var det lurt å kvitte seg med den klokken" ;)
 
urmaker-kjell-larsen-sandvika

Kjenner til Urmaker Kjell Larsen fra tidligere arb.forhold og som kunde, og kan bare underskrive: han er særdeles dyktig i faget.
svært oppmerksom, behagelig og korrekt å ha med å gjøre. Alltid svært saklig opplysende, rask og vennlig.
Kan knapt bli bedre.
 
Var innom i dag og ville kjøpe en ny lenke til min Breitling Avenger II GMT. Fikk beskjed om at det hadde de kanskje inne, men da måtte de vite serienummeret på klokka, ellers var det ikke mulig å finne rett lenke. Den eldre herremannen mente jeg måtte ha en Professional II lenke. Jeg sa at det skulle være en Professional III lenke på den klokken, men neida, det kunne ikke stemme. Prøvde igjen å spørre om det kanskje holdt å vite modellnavn på klokka for å finne riktig lenke, men njet. Klokke og serienummer måtte være med.

Gadd ikke bestille der, så dro til Roll Hansen i Drammen hvor de hadde lagt inn bestilling et halvt minutt etter at jeg hadde kommet inn i butikken. Null problem! Og riktig lenke var Professional III som jeg prøvde å foreslå i Sandvika.
 
Må bare bekrefte igjen: K. Larsen, Sandvika, er UrmesterGentleman.
Var innom han her om dagen for å få satt på et ekstra ledd på en Certinaklokke. Han var da i passiar med annen kunde, men vips søkte han meg opp. Behagelig som alltid og, ping pang pong: lenken i perfekt stand og tilpasset, før jeg fikk sukk for meg !. Betaling ?: "nei, glem det.." Samt i tillegg, har han søte, hyggelige kvinnelige ansatte..
UrmakerGentleman av beste sort !. ANBEFALES !!!
 
Kom over denne tråden nå og kjenner meg igjen som selger av klokken du kjøpte. Hvordan gikk det til slutt, ordnet det seg?
Angrer forøvrig på at jeg solgte klokken, men sånn er det jo hver gang, sjelden jeg sitter igjen med følelsen "jaggu var det lurt å kvitte seg med den klokken" ;)

Detta har hänt mig med faktiskt! Köpte en begagnad steelfish a17390 men Box och papirer tillhörde en superocean a17360! Det är inte så att dom förväxlat våra?
 
Har handlet både Omegaer og Breitlinger hos Larsen. Terje og broren er meget dyktige karer som har tatt over etter sin far. Meget god service og kunnskapsnivå.
 
Har bare gode ting å si om denne butikken. Kjøpte min tredje klokke fra urmaker Larsen. Veldig god service og høyt kunnskapsnivå. Fikk også omvisning på verkstedet og delelageret. Jeg kommer garantert til å kjøpe flere klokker herfra.
 
Er fremdeles svært imponert over Larsen-brødrene som driver denne butikken. Deres evne til å ansette dyktige deltidshjelper betviler jeg derimot sterkt. Var innom i går for å levere min Breitling SOH som har fått støv(!) på innsiden av glasset. Da jeg fortalte jenta i butikken dette, var responsen bare: "Ja, hva vil du vi skal gjøre med det?"
Etter å ha fortalt at klokka knapt var 1,5 år gammel, og at dette ikke var veldig bra med tanke på at den kan bli eksponert for vann osv tok hun den noe motvillig inn.

Som sagt, kjempefornøyd med eierne av butikken, men når de ikke er tilstede prøver jeg å unngå stedet for en hver pris: Dette er andre eller tredje gang jeg har gått derfra og vært kanten til å le av det lave kunnskapsnivået på deltidene
 
Det er lenge siden denne butikken har fått feedback her på TS.
Jeg har benyttet meg av butikken flere ganger i løpet av de siste 8-10 årene og er imponert over den imøtekommenhet, service og behjelplighet jeg alltid har blitt møtt med. Hovedsakelig har jeg henvendt meg til en av de to brødrene (som er fagfolk) som ofte har justert, skiftet barretter o.l. uten å ta seg betalt.
Noen få ggr. har jeg møtt på deltidshjelp som både er vennlige og ønsker å gi service, men dessverre er fagkunnskapen så-som-så.....
Totalt sett anbefaler jeg butikken på det varmeste, og viser gjerne til deres brede utvalg av Breitling og Omega.
 
Jeg har handlet litt i det sist året i dennne butikken og går gjerne innom her når vi er ute å handler for å teste litt nye modeller og prate litt. De tar seg god tid og gir god service.

Fikk informasjon om at de hadde solgt butikken til en av Bjerke brødrene(ikke han som eier urmaker Bjerke), og de skulle muligens ta inn noen nye merker etterhvert.
Det blir jo spennende å følge, de samme folkene skulle jobbe der.

Jeg skjønte det sånn at de stort sett skulle holde på som før.
 
Var i kontakt med de i går og pratet med en fyr som visstnok var den nye eieren. Nikolai het han. Veldig hyggelig kar for øvrig. Håper de fortsetter i samme stil som før. Utrolig hyggelig butikk å handle i.