Urmaker Jacobsen (Lillestrøm)

Medlem
16. des. 2012
Innlegg
42
Sted
Kolbotn
Etter selv å ha opplevd ekstremt dårlig kundeservice hos en viss høyt profilert AD i Oslo, føler jeg for å fremheve AD som virkelig fortjener annerkjennelse og cred. Må bare uttrykke hvor utrolig fornøyd og imponert jeg er over Urmaker Jacobsen og Jørgen Borling. Her har man et firma og en mann som virkelig vet hva service og kundebehandling dreier seg om! Fantastisk service i forbindelse mitt kjøp av min Breitling, og da det dessverre viste seg at det var en liten feil ved datoskifte på klokka (noe som selvfølgelig ikke Urmaker Jacobsen kunne noe for ettersom klokken ble bestillt rett fra Breitling i Sverige), da gikk det ikke mer enn 1 uke før klokka var tilbake på armen i tipp topp stand :) Tommel opp!!
 
Jeg har selv brukt Jacobsen ved alle mine henvendelser vedr. Breitling klokkene jeg tidligere har eid.

Dersom jeg skulle gå tilbake til Breitling er det ingen tvil hvor handelen skal skje.
 
Var innom i dag for å hente en skrue til en Sinn-lenke, som Jacobsen hadde bestilt til meg. Benyttet samtidig anledningen til å sjekke ut vareutvalget, og bet meg spesielt merke i Breitling Navitimer 01 og Sinn 103 retromodell med plexi. Flotte klokker begge to!

Skruen fikk jeg gratis sammen med et eks. av siste Watchworld. Veldig trivelig prat med begge herrene i butikken, og skulle hilse til TS og si at de hadde hatt det kjempemoro på Sinn-eventet forleden.
 
Ny tur innom Jacobsen på lørdag. Fikk vite at de starter med SevenFriday om ikke lenge. Mulig det blir en TS-event rundt dette - info skulle komme. Morsomt dette. Jacobsen begynner å få et ordentlig bra utvalg!

Var ellers en hyggelig klokkeprat over en kopp kaffe. Jeg får mer og mer dragning mot Breitling, enda dette merket egentlig ikke burde appellere så voldsomt til meg: moderate håndledd kler store klokker dårlig, og blingfaktoren på mange av modellene burde vært en turn-off for en forsiktig gutt fra landet, men det er bare det at jeg synes Breitling er så...... kult.

Som alltid trivelig å slå av en prat hos Jacobsen. Så får det heller være at det ble masse tyn fra samboer for at jeg drakk kaffe med urmaker'n, mens hun stresset rundt på Meny for å handle inn varer til barnebursdag:)
 
Ny tur innom Jacobsen på lørdag. Fikk vite at de starter med SevenFriday om ikke lenge. Mulig det blir en TS-event rundt dette - info skulle komme. Morsomt dette. Jacobsen begynner å få et ordentlig bra utvalg!

Var ellers en hyggelig klokkeprat over en kopp kaffe. Jeg får mer og mer dragning mot Breitling, enda dette merket egentlig ikke burde appellere så voldsomt til meg: moderate håndledd kler store klokker dårlig, og blingfaktoren på mange av modellene burde vært en turn-off for en forsiktig gutt fra landet, men det er bare det at jeg synes Breitling er så...... kult.

Som alltid trivelig å slå av en prat hos Jacobsen. Så får det heller være at det ble masse tyn fra samboer for at jeg drakk kaffe med urmaker'n, mens hun stresset rundt på Meny for å handle inn varer til barnebursdag:)

Var innom der nå nettopp. Mange Sevenfriday's på utstilling. Kule klokker og alltid hyggelig å være innom.
 
Glimrende service hos Jacobsen hver gang jeg er innom, og i dag var intet unntak. Skulle ha en liten sjekk som resulterte i en justering på en klokke og de ordnet det kjapt og smidig. Ble en aldri så liten klokkeprat mens jeg var der også, som alltid er hyggelig. :)
 
For litt under ett år siden hadde jeg min Sinn 356 på service hos urmaker (ikke Jacobsen).

Service ble tatt, men det viste seg at kronen og kronehalsen var moden for utskiftning.

Klokken ble derfor levert til Jacobsen, som bestilte deler hos Sinn.

Pussig nok viser deg seg at Sinn har endret målene på kronehals til denne klokken siden min ble produsert, og klokken ble derfor sendt til Tyskland for skifte av krone og hals. Pris ble ikke satt på forhånd, men det ble sagt at det skulle bli en "snill pris".

Det varte og rakk, men denne uken fikk jeg SMS om at klokken var ferdig.

Troppet i dag opp hos Jacobsen for å hente klokken. I det den ble plukket frem kjente jeg en kilen følelse i nakkehårene i det jeg så en liten pose stappfull av deler. I tillegg kunne jeg skimte en kvittering med "5.000" skrevet med kulepenn.

De bange anelsene slo dessverre til: Sinn hadde foretatt full service, polering og skifte av visere på min deilig slitte Sinn, som jeg hadde overtatt etter min far. Noe stotrende klarte jeg å få frem at "jeg er jo en av de særingene som ikke vil at klokken skal se ny ut", og jeg så på Jørgen bak disken at han var like fortvilet som meg.

Kanskje misforstod Sinn, kanskje ga ikke Jørgen hos Jacobsen nøyaktig nok beskjed. Bånnlinjen (og her kommer poenget, takk for at du har fulgt med så langt): uten å mukke tok Jørgen ansvar for det som var skjedd og barberte bort tre tusen kroner av regningen, nærmest som en reflekshandling. Imponerende.

Mange bruksspor og historie forsvant med jobben Sinn gjorde med min fars klokke. Jørgen hos Jacobsen har med sin opptreden i dag, startet en ny serie med gode minner ved å vise at han er en urmaker som har kundebehandling i ryggmargen.

Min Sinn 356 har fått startet på nytt, og jeg håper vi sammen får være med på mange fine opplevleser sammen i fremtiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno og Oddemann
Har flere ganger vært innom og sett på Breitling. Utvilsomt urmakeren jeg går til om det er aktuelt med en Breitling i fremtiden, for har alltid fått strålende service, selv ved de anledninger jeg har vært klar på at kjøp ikke er nært forestående.
 
Vil gjerne dra opp igjen denne tråden. Kjøpte Rolex hos Jørgen da de forhandlet det for snart 19 år siden. Hatt tre servicer der siden, samt øvrige hendvendelser. Dette er virkelig en flott butikk som varmt anbefales!!