Urmaker Håkon Lian (Trondheim)

Medlem
16. jan. 2012
Innlegg
289
Sted
Trondheim
I dager der det på forumet blir diskutert mye i forhold til dårlig service hos utvalgt AD her i landet, tenkte jeg å slå et slag for forhandler som har gitt meg god service i alle fall.

Har hørt litt forskjellig om Håkon Lian fra tidligere, men når jeg var der for å justere lenken på en bruktkjøpt explorer 2, ble jeg møtt at en enestående service fra Wenche Lian.

Lenken ble justert, finjustert, diskutert og finjustert atter en gang. Da jeg ikke har hatt Rolex før fikk jeg forklart litt teknikker for å ha lenke av og på for natomontering.

Da jeg så gikk mot kassen og spurte hvor mye hun skulle ha for jobben, kom det bare et smil og dette koster da ingenting;)

Så for min del tommel opp for Håkon Lian, etter første besøk i alle fall!!
 
Man kan vel si at ting har skjedd men de har en lang vei og gå!
Min menig er at vi mangler en AD i Trondheim som gir det lille ekstra !
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Var innom Lian forrige Lørdag, og hadde en veldig hyggelig opplevelse med veldig tålmodig selger (strengt tatt fagurmaker, og ikke ren selger), som lot meg prøve og spørre om flere klokker.

Jeg har selv hatt et noe dårligere inntrykk av de før, men jeg følte at ting var forbedret nå.. :)

Tror mye av erfaringene har med hvem man møter på hos den aktuelle butikken.. eller?
Dette ble vel nevnt når det gjelder butikker i hovedstaden, blant annet.
 
  • Liker
Reaksjoner: time
Anbefales. :)

Jeg har kjøpt både Certina DS, Tissot T-Touch og Tissot Seastar,
samt fått utført batteribytter og trykktester hos Håkon Lian.
Jeg har alltid mottatt god service og gode svar på mine spørsmål,
selv om jeg foreløpig bare har vaket blant innstegsmodeller i
smågutt-budsjettklassen.

Prisforespørsler og lignende pr.epost har blitt raskt besvart av
Wenche Lian.

Anbefales! :)
 
Jeg kjøpte en Submariner 116610ln der i april og har utelukkende gode ord å si om betjening og service. Skulle jo bare mangle når man legger igjen over 50k der, men var innom mange ganger før jeg slo til og opplevde god oppfølging og tone hver gang.
De husker hvem du er om man sender e-post med forespørsel også.

Tommeln opp for Magne, Wenche og Co hos Lian! :cool:
 
Jeg har hatt fått veldig god service av Magne hos urmaker Lian. Nå hører jeg dessverre at han har sluttet :( Noen andre som kan bekrefte det?
 
Har hatt flere vintage Rolex som fått service med urmaker Lian, alltid bra jobb utført og hvis noe usikkert så har de ringt før og sjekket hvis det var greit de ordnet den på den måten. Også salg direkt i butikken har vært hyggelig. Med Lian selv så har det vært enklest å få til en bedre avtale (rabatt) hvis det skulle ha betydelse, de andre i butikken har som regel bare henvist til standardprisen. Så, bare hyggelige opplevelser med Lian, thumbs up !
 
Greit og ryddig klokkekjøp hos lian. Fikk ikke den sleske selger følelsen av de som var der, heller at de viste hva de drev på med og var fagfolk.
 
Må si meg 100% enig med @Aquaman. Jeg kjøpte en SubC i 2014 av Protid Håkon Lian og ble møtt med dårlig service, labert humør og arroganse. Lenken ble også justert helt feil.. Urmakeren fjernet bare ledd fra den ene siden av lenken, noe som resulterte i at klokken ble vond å bære på håndleddet etter kort tid. (Endte opp med å dra til en annen urmaker samme dag for å få justeringen gjort på riktig måte). - Kan også nevnes at jeg ikke fikk med COSC-taggen, og at sertifikat-holderen inni Rolex boksen var revnet i skinnet (ja dette er småpirk, men likevel, det hjelper ikke på helhetsbildet..).

Hadde det ikke vært for at Urmaker Håkon Lian var eneste Rolex AD i Trøndelag hadde jeg ikke ha lagt igjen 60k der den dagen. - Men, nå har jeg lært at det heller er verdt bryet å ta seg en tur ut av Trønder-land for Rolex kjøp.

Nå er jeg bare innom butikken en sjelden gang for å se litt, men inntrykket mitt er fortsatt det samme og jeg kommer aldri til å legge igjen penger der igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Akrapovic
Mye er forandret og nye friske koster er inne i systemet. Wenche og kompani har fått gleden av selge meg ca 10 klokker.
Veldig god service og en hyggelig klokkeprat er vanlig der inne.
Trur ingen i dag blir utsatt for slett kundebehandling fra denne butikken slik den er besatt i dag.
Tommel opp :)
 
Mye er forandret og nye friske koster er inne i systemet. Wenche og kompani har fått gleden av selge meg ca 10 klokker.
Veldig god service og en hyggelig klokkeprat er vanlig der inne.
Trur ingen i dag blir utsatt for slett kundebehandling fra denne butikken slik den er besatt i dag.
Tommel opp :)

4 Ploprofer, 4 Seamaster 9300 og en TT sub? :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Lian annonserer et nytt merke 20.09. Noen som har info eller tørr å spekulere i hvilket? Sist var det Nomos, noe jeg synes var positivt :)
 
Lian annonserer et nytt merke 20.09. Noen som har info eller tørr å spekulere i hvilket? Sist var det Nomos, noe jeg synes var positivt :)
De skal vel pusse opp butikkene snart også mener jeg å ha lest?
Jeg håper på at det kan være grand Seiko, blancpain eller Maurice!
 
Nå må Lian benytte den ledige plassen etter Tag Heuer og få inn Norges ‘største’ merke nemlig brukte klokker!! Kan ikke fatte at de ikke starter med dette. Nye kunder i loopen og så gøy da for både ansatte og kunder.