Undersøkelse: blir de med Rolex spurt om klokken er ekte?

Spør folk om klokken er ekte?

  • Har Rolex - får spørsmålet

    Stemmer: 30 19,2%
  • Har Rolex - får ikke spørsmålet

    Stemmer: 101 64,7%
  • Har ikke Rolex - får spørsmålet

    Stemmer: 4 2,6%
  • Har ikke Rolex - får ikke spørsmålet

    Stemmer: 21 13,5%

  • Antall stemmer
    156
Medlem
31. okt. 2014
Innlegg
69
Jeg har to venner med Rolex.

1. Hvithudet og blond med Sub i helgull gult gull og blå
2. Mørkhudet med Sub i hvitt gull og blå

Og nummer to får alltid spørsmålet om klokken er ekte. Selv har jeg en Omega Seamaster og ingen har spurt om den er ekte. Hva er erfaringen fra sonen?
 
Har blitt spurt noen ganger angående klokken.. Men opplever det ikke veldig ofte!
 
Hm... det betyr kanskje at det er gult gull man bør kjøpe?

Husker jeg møtte en kar på Esso en gang som til de grader beskyldte meg for å ha en falsk Rolex. Bortsett fra det går det stort sett greit.
 
Husker jeg møtte en kar på Esso en gang som til de grader beskyldte meg for å ha en falsk Rolex. Bortsett fra det går det stort sett greit.

...er det mulig? folk ass... :eek:

derimot hadde jeg engang et par massive lysestaker av bronse, og ved en anledning spurte en gjest i fullt alvor om de var laget av ekte gull o_O
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JD83, Genta og HerrUr
Har blitt spurt en eneste gang om klokken var ekte.
Ganske god statistikk da med tanke på totalt antall dager jeg har brukt Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Stort sett er det ingen som legger merke til hva jeg har på armen uansett. Jeg ble spurt om en Panerai for litt siden. Han som spurte hadde fake.
 
  • Liker
Reaksjoner: Harlequin
Har skjedd. Første gang tilbake i 1993 da jeg som 21 åring hadde en 16234, sist i jobbsammenheng med Explorer. Men, skjer svært sjelden da :)
 
Det hjelper sikkert på at omgivelsen vet man er klokkeinteressert, er dog et par tilfelder hvor jeg fattet mistanke om ur til f.eks kollegaer hvor jeg dog holdt god tone og ikke spurt men fått et par som innrømmet at deres ikke er god fisk.
Burde selvsagt gitt dem tilbudet om snarlig destruksjon med slegge, men velger oftest å tipse dem om TS (hvis de har et snev av interesse)
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og Preacher
Jeg er mørk i huden går med en sub-c stål til daglig. Har blitt spurt om den er ekte mellom 20-25 ganger. Jeg tok meg selv i å bli irritert i starten, men nå bryr jeg meg ikke lenger, og svarer stort sett at den er fake når noen spør.
Godt svart fra din side :D
 
Fikk en ny kollega i tidligere jobb hvor jeg innimellom byttet på med mellom 1680 og 114060, ingen spurte meg om de var ekte bortsett fra den nye kollegaen som "briljerte" med sine mange fakes (TAG, Breitling, Rolex selvf.)
En dag under lunch ble han spurt av en annen kollega om han var spesielt klokkeinterressert hvorpå han kunne bekrefte dette også fordi han var så heldig å kjenne forkjellige importører (les AD) som lot ham kjøpe disse for under tredjeparten av butikkpris etter at de hadde ligget usolgt ! en stund.
Jeg holdt kjeft.
 
Fikk en ny kollega i tidligere jobb hvor jeg innimellom byttet på med mellom 1680 og 114060, ingen spurte meg om de var ekte bortsett fra den nye kollegaen som "briljerte" med sine mange fakes (TAG, Breitling, Rolex selvf.)
En dag under lunch ble han spurt av en annen kollega om han var spesielt klokkeinterressert hvorpå han kunne bekrefte dette også fordi han var så heldig å kjenne forkjellige importører (les AD) som lot ham kjøpe disse for under tredjeparten av butikkpris etter at de hadde ligget usolgt ! en stund.
Jeg holdt kjeft.

Ansatt feil person, gutt.
 
Jeg er mørk i huden går med en sub-c stål til daglig. Har blitt spurt om den er ekte mellom 20-25 ganger. Jeg tok meg selv i å bli irritert i starten, men nå bryr jeg meg ikke lenger, og svarer stort sett at den er fake når noen spør.
Av nysgjerrighet; Er det noen fellestrekk hos de som spør? Er det de samme typene som høyt og konfronterende på offentlig sted forsøker å gjette pris på klokker?