Unboxing Overseas (i ordets betydning)

Medlem
26. nov. 2012
Innlegg
32
Var egentlig tom for ord etter en euforiske opplevelse, i Englands eneste VC Boutique i London.

Det hele begynte med…

En fotballtur med gutta og vindusshopping i Old Bond street. Hele gjengen er jo klokke interessert så Rolex, Iwc og "the usual suspects" ble besøkt eller fikk lange blikk. Så til the “holy trinity” som praktisk nok ligger vis-à-vis hverandre i denne gaten.

Tenk om de skulle ha grailen min inne så jeg kan prøve den på?!

Jeg har jo aldri i min villeste fantasi tenkt at jeg faktisk skal kjøpe den, men bare å få prøve den ville blitt et høydepunkt på denne turen.

Vi går mot døren og får blikkontakt med dørvakten (en schwææær dørvakt som ser ut til å spiser klokker til frokost) han strekker ut håndflaten i et «stopp» tegn og rister på hodet litt panisk.

Den er grei! Vi slipper ikke inn her gutter var første reaksjonen og vi snur oss rundt for å gå videre.. plutselig hører vi en stemme

«Hey guys! Just wait 5 minutes and I`ll let you inn. We can`t have more than a couple of clients in The store because of The corona restrictions.»

Fantastisk! Vi blir ventene noen minutter går inn og jeg viser bilde av grailen min, maisonen svarer med åhh vi har faktisk en på lager her nå som skal bli hentet av en klient ila. en time. Hadde det ikke vært for det så hadde du fått prøvd den på, han kan dukke opp når som helst.
Vi snakket litt videre kikket på det de hadde. Interesse for klokken ble registrert i deres system. Vi takket for besøket og jeg får Mail noen dager senere at pga. ekstremt høy etterspørsel og lange lister så kan de dessverre ikke ta imot noe depositum nå.
Pjuh!! Enda godt tenkte jeg.
Det er tross alt flere klokker jeg kunne tenke meg til depositum summen som lød på 15% av klokkens verdi

Nå i påsken ringer de fra London, klokken er kommet!
Skal du fortsatt ha den? Vi har mange på venteliste, men ditt navn står på toppen..

Ehh…!?!! What? Yes please!
Da gjensto bare å booke flyet for å passende nok dra Overseas for å hente min grail Vacheron Constantin Overseas Chrono!

Butikk og kjøps opplevelsen

Butikken holdt oppe godt over 2 timer etter stengetid, med alle ansatte tilstede fordi jeg ankom 10 min før stengetid (sorry) .
De ansatte gjorde alt for at dette ble en av de sjukeste kjøps opplevelsen jeg har hatt (Og sannsynligvis vil ha) i hele mitt liv.

Champagnen ble poppet, skåler, gratulasjoner og god opplæring gitt i bytte av lenke/rem/gummirem (alle 3 følger med klokken).
Hver ansatt i butikken presenterte sine roller på tur og orden. De delte på å sitte ned å fortelle om selskapets histore, kolleksjonen og modellens historie, skaperen av Chrono Overseas og masse MASSE mer!! Mao. DEILIG klokkenerding av beste sort.

På vei ut står samme dørvakten (som jeg i sin tid trodde nektet oss inngang) jeg forteller han om episoden og at jeg sikkert nå har fortalt denne historien tjue ganger, til andre jeg kjenner. Han og alle andre i butikken bryter ut i latter.

Utenfor butikken ventet en fast privat sjåfør som kunne kjøre deg dit du ønsket og klokkepraten bare fortsatte til hotellet..
VC sendte også med en ekstra flaske champis for å feire videre utover kvelden.

Jeg fikk forøvrig også valget mellom klokke boksen eller to eksklusive etuier, som de er en av 4 boutiques i verden, som tilbyr pr. nå (se bilde). Valget falt likevel på boksen, som jeg hadde sett meg ut fra før. Den har plass til 3 klokker og alt av tilbehør.

Vacheron Constantin Overseas Chrono (inverted panda)
5500V/110A-B481


Jeg var litt redd for at klokken skulle bli for stor, har lest at klokken får noe kritikk for å være litt tykk, men jeg kan avkrefte dette rimelig kjapt. Beateren min er en Aqua Terra og chronoen bærer ikke noe særlig større enn denne.
Det er under 0,6mm forskjell mellom en aqua terra 13,1mm VS 13,7.

Overseas Chrono er også en vanvittig behagelig klokke å ha på armen, de avrundede lugsa bidrar godt til å minske “heften” klokken har.
Det er likevel en klokke med wrist presence i bøtter og spann.
Noe jeg personlig forventer og ønsker av en klokke i denne prisklassen.

Jeg har alltid syntes at VC har de fineste lenkene i gamet.
Nå syntes jeg Ikke at de bare ser de flotte ut, det er ganske enkelt den mest behagelige lenken jeg har hatt på armen noensinne.
Det er HINSIDES rå finish! Alle ledd er polert og avrundet for hånd, i mellom leddene. Lenken avgir derfor helt fantastisk skinn og bling effekt, selv om lenken ellers er i børstet finish.

Jeg har også alltid vært fan av Rolex sine lenker og quick adjustment systemer.
Vacheron har tatt dette til neste nivå. Den allerede nærmest helt skjulte låsen har enda et hemmelig triks i ermet, bare dra litt hardt i endlinksene uten å ta klokken av armen så har du 2 mm + 2 mm mer å gå på.
(se bilder) Forbanna genialt!

På gummirem får klokken litt mer hverdags preg (om det går an å si det om denne her) og hakket mer snug fit på armen.
Lærreimen har jeg ikke rukket å teste enda.

Resten av klokken
Nok prat! Jeg lar bildene snakke for seg selv…

P.S. De som har satt seg inn i Brexit reglene har muligens fått med seg at alt som handles i UK nå er blitt en (br)extra dyr affære fordi vi ikke får trukket av UK VAT på 20% lenger

Dvs. at du påregne veiledende priser + norsk mva. når du handler i England.

Koste hva det koste vil.. Thats what grails are for!?

IMG_3620.jpeg

IMG_3621.jpg


IMG_3626.jpeg
IMG_3624.jpeg

IMG_3653.jpeg
IMG_3654.jpeg
IMG_3640.jpeg
IMG_3641.jpeg
 

Vedlegg

  • IMG_3652.jpeg
    IMG_3652.jpeg
    117,7 KB · Visninger: 0
Redigert:
Gratulerer så mye, og veldig fint å høre at alt har gått bra og med en opplevelse som seg hør og bør i denne prisklassen:)
Gleder meg til å se den live snart! Veldig kult at du fikk til dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mannen
Så sykt fet klokke! jeg storkoste meg når jeg leste innlegget ditt. Takk for at du delte. Kjøpsopplevelsen er en viktig del og det høres ut som AD gjorde en fantastisk jobb.
Gratulerer så mye !
 
  • Liker
Reaksjoner: Mannen
Gratulerer så mye med en av de vakreste ur imho ! Kjenner pulsen stiger bare ved å lese om turen og unboxingen, det må ha vært en fantastisk opplevelse og jeg regner med at følelsen vil være der i fremtidige år. Selv hadde jeg nok fløyet på utsiden av flyet på hjemturen ! Og sittet å stirret apatisk på håndleddet ennå ! Grattis grattis grattis !
 
  • Liker
Reaksjoner: Mannen