Unboxing av snacks fra Molequin

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Innlegg
1.432
Sted
Utenfor Oslo
Har ikke så mye å velge i av reimer hjemme, så jeg investerte litt. Dette er nubuck-skinn variantene av reimene deres (en variant av semsket skinn).

Overall: fornøyd med opplevd kvalitet og følelse på håndleddet, kommer til å kjøpe en stk "smooth calf strap" type også fra dem for å sammenligne.

m1.jpg

m2.jpg


En hyggelig melding i Covids tid.

m3.jpg

m4.jpg
m5.jpg


Jeg er ikke så fancy i garderobeskapet mitt: har en liten, minimalistisk universal-garderobe av primært blått, grått, brunt og svart, så nå kan jeg matche klokka fritt til det også. :)

Dette er forøvrig "standard/medium" lengdene deres og er en god fit for mine smale håndledd: "short" varianten er antagelig ment for damer.

m9.jpg


Killer feature: quick release bars. Fint å skifte kun med fingerneglen, uten verktøy.

20200527_114704.jpg

m14.jpg
m12.jpg


Grå rem på sølvskive Datejust er tingen!

m15.jpg


Bonus: nytt, kompakt spring bar tool (på mitt gamle datt "bitsene" ut hele tiden, de var ikke skrudd fast).

m7.jpg

m8.jpg
 
Redigert:
Update: kjøpte meg fire Molequin-straps til: to i "smooth calf" og to i "grained calf", alle med quick-release. Kvaliteten er konsekvent bra på disse også, de er behagelige å ha på seg og likte spesielt teksturen i de som er "grained". Anbefaler altså fremdeles dette merket etter noen mnd bruk og kjøp av flere av remmene deres. :)

Nå har jeg i tillegg kjøpt en hel bunt med "elite" silikon-straps fra Barton, så årets klokkebudsjett er nok brukt bare i tilbehør, haha! Får lage en egen tråd med det når alle sammen er ankommet, gikk litt bananas og kjøpte 7-8 stk totalt der...

molequin.jpg