Solgt Ubrukte Alden svarte Shell Cordovan sko (str am. 10)

Hvalrossen

Støttemedlem
Medlem
25. feb. 2012
Innlegg
1.508
Sted
Oslo
Jeg har innsett at det er bedre å selge herlige ting som er akkurat litt for små enn å håpe
på at de utvider seg. Denne gangen selger jeg fullstendige ubrukte (dvs helt nye som
har samlet støv i to år) Alden svarte Horween Shell Cordovan (hesterumpeskinn) "Plain Toe Blucher Oxford".

Disse er merket størrelse "10 B/D" og er kjøpt i Alden-butikken i San Francisco. IKKE
annen-rangering eller salg eller lignende. I USA bruker jeg størrelse 11.5 eller 12. Alden er ganske
store i størrelsen, men jeg må nok innse at disse er akkurat litt for små for meg. Skulle vel passe
noen som bruker 43/44, regner jeg med.

Tilstand: dessverre ser det ut som jeg ikke en gang prøvde disse i butikken, men har prøvd dem en gang
på teppet hjemme. Med andre ord: LNIB (selv om esken ikke ble tatt med til Norge).

Som de berømte "kjennerne" vet, har Alden hatt de samme modellene i en masse år, slik at disse
er tidløse klassikere. Ikke minst betyr dette at disse sågodt som aldri er på salg; jeg har aldri
sett dem på salg i Norge. Prisen er 6.000kr hos Agnar Hagen og 5.800kr hos Dagestad. Gitt at
skoene er helt nye, er vel kanskje 3.800kr en grei pris? Skoene holder til på Oslo vest.

Har dem i en Santoni dust bag, men kan sikkert prøve å finne frem til noen Alden dust bags hvis noen ønsker det.

Jeg er ikke akkurat noen Loevhagen når det gjelder fotografering, men her er bildene:





























 
Redigert:
Kanskje på tide å bumpe denne ...

Setter også ned prisen til 3.000. De passer jo ikke, men er ellers helt nye og feilfrie og alt.