Tru

Gratulerer med ny klokke Det kan jo hende dem har fått inn klokker lenge etter produksjon. Har selv kjøpt 2018 klokker ny i 2022 f.eks.

Service er ikke nødvendig før den stopper eller går veldig feil om 10-40 år Min mening...
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Takk for svar! Ja, det kan hende. Jeg synes allikevel det er litt dårlig å selge en 5 år gammel klokke som ny! Men mulig dette er mer vanlig enn jeg tror!
 
Jeg er egentlig enig i at dem kunne opplyst deg om at dette er en modell som kom ut for 5 år siden! For modellen måtte ha gått for nedsatt pris uansett etter så mange år!

Kan lite om Breitling jeg da! Men er Ganske sikker på at du har kjøpt en klokke som er verdt pengene ;)
 
Lest på flere engelske forum nå og ser ut som det har skjedd med noen par andre, til deres store frustrasjon. Fått også bekreftet at service behovet melder seg selv om ikke i bruk (men litt senere når den ligger stille selvfølgelig). Ifølge breitling er jeg nå innenfor service vinduet (4-6 år). Jeg får vel ringe urmakeren og høre, selv om jeg tviler på om det nytter.. kanskje de er villig til å ta første service gratis ellerno, vet ikke. Ødela veldig ‘ny klokke’-følelsen min uansett utfallet..
 
Garantien gjelder fra kjøpsdatoen så ser ikke helt problemet. Du har fått en klokke på tilbud som aldri har vært brukt - altså ny. Har kjøpt NOS selv og aldri hatt noe problem med det. Kos deg med klokken og ikke la dette være noe tema. Den kommer ikke til å trenge service på 10 år eller senere uansett.
 
Grattis med fin klokke @Cebbsis .
Ikke uvanlig med overliggere.
Du må legge ut bilder også.

Du kommer nok ikke til å plages av alder. Du har også kjøpsdato.

Både kasse og urverk ligger gjerne litt på lager før se settes sammen.

Dette går bra, skal du se.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: olapåsvingen
Kjøpt slik selv, fra forhandler som tidligere solgte Bvlgari. Ingen problemer så langt :)

 
Gratulerer med ny klokke.
Dette burde ikke være et problem.
Har selv kjøpt NOS uten problemer.
De burde nok ha opplyst om dette, men så fikk du den med rabatt.
 
ETA 2895-2, modifisert og tilpasset av breitling :)
ETA urverk pleier å tåle en del før de trenger service.
Jeg har en 1000m dykker klokke med et 2824-2 som har nå gått omtrent 20 år uten service og som gir omtrent +3 sekunder/dag.
Opprinnelig var det godt +15 sek/dag.

Nå er det en tenking jeg har....
Med samme bruk, bor du i varmt Arizona og har en klokke kasse som ikke er tett, vil jeg tippe på at du vil trenge raskere service på den, enn hvis du har en 1000m og bor i kaldt Norge.
Oljene tørker ikke så lett under visse forholder.
Urverket vil naturligvis gå saktere med tiden, når oljene tørker med litt smuss av metall som kan muligvis samles på tannhjulene etc.
Mål nøyaktigheten på klokken din og så lenge den ikke går i minus 5 sek/dag, trenger du ikke noe spesiell service.
Her snakker vi ikke om følsomt urverk.
Målingen burde gjøres når kassen er vertikal.
Det er i denne posisjonen balansen bremses mest av tyngdekraften.
 
Redigert: