Tourbillon

Den siste av de på bildene er litt kinki å se tiden på, men de andre er jo greie:) Omega er vel forresten verdens eneste produsent med midtsentrert tourbillon:)
 
Etter det jeg har forstått skrus senter-tourbillonklokkene sammen hos et selskap som drives av en svært respektert urmaker som vanligvis lager klokker under eget navn ;)
 
Etter det jeg har forstått skrus senter-tourbillonklokkene sammen hos et selskap som drives av en svært respektert urmaker som vanligvis lager klokker under eget navn ;)

Så det som står på den siden er bare piss? :eek:

So why do they do it? According to Omega they like to keep the tourbillon production workshop open to continue part of the brand’s history and offer something special. It is a passion department as sale of the tourbillon timepieces aren’t really a money maker for the brand. The watch makers who produce these timepieces have their own area at Omega and really just do their own thing in comparison to the other “volume production” areas of Omega.
 
Jeg har dette fra det jeg anser som en meget politelig kilde som besøkte den aktuelle produsenten for det jeg tror var et par år siden. Kanskje kan det dreie seg om at deler av prosessen er outsourcet.

Det er jo i utgangspunktet et litt snodig trekk av Omega å ha såpass spesieliserte ansatte for modeller som kun utgjør en en meget marginal del av deres produksjon.