Selges Tissot vintage Chronograph Lemania cal.1281

ErikR

Støttemedlem
Medlem
31. juli 2010
Innlegg
2.091
Sted
Stavanger
Tissot ca 1963 Chronograph 808a med Lemania cal.1281
34-35mm. Bærer noe større, men er ikke en stor klokke.


Tilstanden er bra. Skarp kasse som ikke har sett særlig til polering. Litt slitasje og småriper her og der, men ingen dype eller sjenerende hakk. Gitt alderen 55år vurderer jeg tilstanden som sjeldent bra. Kronen er ikke signert.

Skiven ser bra ut og er ikke "pusset opp" selv om den ser tilnærmet mint ut. Tidligere selger poengterte et lite merke ved 160 på tachymeter, men jeg greier ikke se dette uten lupe.
Kurvet glass som gir en fin effekt, men som samtidig vanskeliggjør gode bilder.


Følger med en tidsriktig (tror jeg) Tissot boks fra 60-tallet. denne er kjøpt av goodguy vintageentusiast her inne på forumet i etterkant. Noe slitt "T" på Tissotemblemet fremme og en liten ripe på baksiden. Boksen er ikke mint, men i veldig bra stand kosmetisk og mekanisk. Hengslene lukker som den skal og er alt i alt en et fint accesoire.

Remmen som sitter på er generisk usignert billigskvip.


På 60 og 70-tallet var det et samarbeid mellom Lemania, tissot og Omega på deler som kasse, skive og urverk. Lemania 1281 ble i sin tid videreutviklet til Lemania 1873, baseverket til Omegas kal. 861. Så da blir dette på en måte baseverket til kal. 321. Utformingen og skiva er skremmende lik en Omega, ref. 145.005 (med kal. 321)

Urverket går bra og holder tiden. Jeg kjøpte klokken i 2016 og den har ikke fått service siden.
MVA ble betalt, men finner ikke dokumentene.

LINK til opprinnelig salgsannonse fra OmegaForums.net


Sandnes

14.000kr

Kan sendes mot forskuddsbetaling. Har hundre millioner GG referanser. Du bør ha noen.
Første man til mølla.

Bilder tatt 22.02.18

IMG_1296.JPG

IMG_1297.JPG
IMG_1298.JPG
IMG_1299.JPG
IMG_1300.JPG
IMG_1302.JPG
IMG_1303.JPG

IMG_1310.jpg