Selges/byttes Tilsvarende Patek Phillips

Medlem
25. des. 2011
Innlegg
701
Sted
Fredrikstad
For noen år siden kom jeg over en nydelig klokke som ble bestillt. Det er en ekte Rosseau watch. (http://www.rousseaucollection.com/index.php)

Klokken hadde en villedende pris på 165.000. Etter å ha vært en safe-queen i flere år har jeg nå kommet til den avgjørelsen at den skal få komme til et bedre hjem og noen bedre resturantbesøk enn jeg kan yte klokken.

Klokken kommer med en Tonneau kasse og open heart "teknologi". Av redsel for å vise klokken i offentlighet kan jeg ikke legge ut bilder av den her, men kan sendes mot tydelig vist interesse. Klokken er limited edition. -Ukjent hvor mange eksemplarer som er produsert. Remmen på klokken kommer på et relativt nytt materiale de kaller "leather", det har ingenting med skinn å gjøre, men kan minne om det. Klokken går langt utenfor COSC standard. Det er ikke safirglass i klokken, da dette er en dressklokke beregnet på moderat bruk. Det er også innsyn til et verk fra baksiden av klokken. Nydelig maskinert finish.

Prismessig kunne jeg tenkt meg noe sånt som 180.000, men kan også vurdere langt lavere bud. Er du singel og ønsker å imponere damene, da er det denne klokken du skal ha!

Grip muligheten til å eie noe helt unikt.

Kommer med boks og papirer.


One of the oldest watches bearing a signature from a Geneva Master Watchmaker lies in the Cluny Museum, Paris, France. The signature is that of Jean Rousseau engraved upon the case of a watch taking the form of Death's Head. In engraving his signature upon such a startling creation, perhaps Rousseau cheated mortality somewhat. Less romantic is the notion that years of making timepieces must have agreed with him, for he lived to be an old man of nearly 80, from 1606 to 1684.

Whether or not one cares to read a mystery into Jean Rousseau's legacy, the truth of the matter is he is quite immortal. Mortality, however, was not cheated. Immortality was earned.

And so, today the Rousseau family of watches carries on as immortal as time itself, as memorable as the genius-family of watchmakers. These timepieces carry the spirit of their namesake with movements as smooth as the heavens with a polished glacial finish, and as sturdy and firm as the mountains surrounding a Swiss village.



Kan også vurderes i bytte mot en elegant hatt eller tilsvarende