Thune Stortingsgaten (Oslo)

Medlem
11. aug. 2013
Innlegg
427
Sted
Oslo
Det skal sies at Thune i utgangspunktet ikke er en rendyrket urmaker, men jeg føler for å trekke frem deres avdeling på Egertorget i Oslo uansett. Det jobber en urmaker der som er svært kunnskapsrik, entusiastisk og hjelpsom. Var innom på fredag for å se på litt ulike skinnremmer til min Speedmaster. Den første jeg møtte var (desverre) fullstendig kunnskapsløs og hevdet at jeg måtte rem fra Omega for at den skulle kunne passe. Etter å ha stått på mitt og kranglet med damen om at hun tok feil, hentet hun urmakeren.
Da var det smooth sailing.
De hadde ikke så stort utvalg av den fargen jeg var ute etter, eller lug-size for den saks skyld, så han tok likesågodt nummeret mitt og bestilte opp en bråte med remmer i den aktuelle størrelsen, slik at jeg kunne ha litt å velge i. Ingen kjøpsforpliktelser på noen måte, og han skulle ringe meg når de kom inn, slik at jeg kan ta med klokken og prøve litt.

Særdeles hjelpsomt i mine øyne. I tillegg har faktisk denne butikken et ganske godt utvalg av fine klokker (inkl Omega) Kommer definitivt tilbake for mindre handler og hjelp (men klokkeutvalget er jo, til tross for at det er bra til å være en gullsmed, litt for lite variert)
 
Jeg var innom Thune i dag og gjorde en handel. Veldig bra service. Jeg tok også sjansen på å polere en Rolex. Den ble meget pen og poleringen ble gjort samme dag. Tommelen opp for Thune og urmakeren der.
 
Anbefaler en tur til de nye lokalene til denne butikke, som nå er flyttet til Stortingsgaten rett ved siden av Stortinget. Avdelingen for Omega er blitt langt større og de har i tillegg tatt inn Breitling.
 
Stakk innom Thune en tur i går for å titte litt på deres nye GO-stand. Jeg ble kort sagt meget imponert!
Fantastisk service (selgeren hentet frem det som var å teste, inkludert en i overkant frekk PanoLunarTourbillon - http://www.glashuette-original.com/collection/the-4-pillars/detail/panolunartourbillon/), spennende merker (GO/GP) og et godt utvalg.

Etter tre kvarter med klokketafsing og hyggelig prat, måtte jeg komme meg avgårde og fikk da med meg et par kataloger og en DVD om merket Glashütte Original.
Jeg er på utkikk etter et ordentlig dress-ur, og en JLC Ultra Thin har i utgangspunktet vært planen. Nå blir det muligens en GO i stede.
Bottom line, TTT (Tommel Til Thune!)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Amund
Godt jeg fant denne tråden, like greit å be de hente urmakeren med en gang.
Drar innom i dag for å sikle på Panomaticlunar.
 
Denne butikken har gått meg hus forbi....

Var nettopp innom, butikken har et meget godt utvalg av blant annet GO, GP, Chopard, Breitling og Omega.

Kunnskapsrike og hyggelige ansatte :)
 
Nettopp hentet min vintage Visodate fra Service hos Thune i Stortingsgata, super fornøyd med kommunikasjon og behandling fra personalet. Mens jeg var innom så fikk jeg prøve på Girard Perregaux Laureato, den 38mm med sølv skive er jeg overbevist om er lagd for meg :mrgreen:
C0AEAEDD-63CD-4773-BF49-A3DB102B4B1D.jpeg
E6AAD3C1-1A78-45E4-8F00-CD4D41491B88.jpeg
4F6BE41F-4E13-4B0E-9558-6AB089806AF6.jpeg
 
Jeg sendte en forespørsel til Thune ang. Oris sin nye Cotton Candy nå på onsdag kl. 19.11; kl. 19:36 fikk jeg svar om at de skulle komme tilbake til meg så snart de hadde mer info. I går (fredag) kom de tilbake til meg med tidspunkt for forventet levering og tilbud om å reservere en til meg. Jeg utrykte litt usikkerhet ettersom det er en ganske spesiell klokke, og jeg ikke nødvendigvis vil forplikte meg til kjøp før jeg har testet den på armen. Jeg fikk raskt svar hvor Thune, ved Christer Vingang, understreket at dette ikke var noe problem og at de uansett kom til å ta inn alle fargene.

Det kommer kanskje ikke så godt frem, men jeg opplever Thune som ekstremt service-innstilt og frempå. Servicen Thune leverer her er helt klart med på å forsterke mitt ønske om å faktisk kjøpe denne klokka. Jeg vil uten betenkningstid gi Thune i Stortingsgaten mine sterkeste anbefalinger. De gangene jeg har sendt e-post har de svart veldig kjapt, og de gangene jeg har vært fysisk i butikk så har jeg opplev de som meget vennlige, interesserte og kunnskapsrike.
 
De gangene jeg har sendt e-post har de svart veldig kjapt, og de gangene jeg har vært fysisk i butikk så har jeg opplev de som meget vennlige, interesserte og kunnskapsrike.

Istemmes. Jeg har handlet der flere ganger. Har følt meg mer velkommen og komfortabel der enn hos Bjerke. Og Christer er svært fremoverlent.
 
Støttes. Arvet min fars Seamaster for noen år siden og måtte ha på noen lenkeledd ekstra. Klokka var kjøpt i utlandet, og ingen av oss har hatt noe kundeforhold til Thune. Jeg ble tatt imot med største selvfølge, plassert trygt med en kaffekopp og full service. Leddene måtte bestilles, og Christer foreslo at klokka kunne ligge hos dem så lenge. Da jeg 3-4 uker senere skulle hente den, hadde de samtidig kjørt en full rens av både lenke, kasse og urverk. Selvsagt uten ekstra kostnad.
 
Slenger meg på med positive erfaringer hos Thune. Har vært innom mange ganger for å titte litt, og det ender alltid med en hyggelig klokkeprat. Da jeg kjøpte min PanoMaticLunar der i fjor var det også en super opplevelse, der de også fulgte opp med et gavekort ved juletider. Slikt blir det kundeforhold av.
 
Støttes! Kjøpte Nomos fra dem i jula - svært hyggelig dialog i forkant, og senere kjøp :)
 
Jeg sendte en forespørsel til Thune ang. Oris sin nye Cotton Candy nå på onsdag kl. 19.11; kl. 19:36 fikk jeg svar om at de skulle komme tilbake til meg så snart de hadde mer info. I går (fredag) kom de tilbake til meg med tidspunkt for forventet levering og tilbud om å reservere en til meg. Jeg utrykte litt usikkerhet ettersom det er en ganske spesiell klokke, og jeg ikke nødvendigvis vil forplikte meg til kjøp før jeg har testet den på armen. Jeg fikk raskt svar hvor Thune, ved Christer Vingang, understreket at dette ikke var noe problem og at de uansett kom til å ta inn alle fargene.

Det kommer kanskje ikke så godt frem, men jeg opplever Thune som ekstremt service-innstilt og frempå. Servicen Thune leverer her er helt klart med på å forsterke mitt ønske om å faktisk kjøpe denne klokka. Jeg vil uten betenkningstid gi Thune i Stortingsgaten mine sterkeste anbefalinger. De gangene jeg har sendt e-post har de svart veldig kjapt, og de gangene jeg har vært fysisk i butikk så har jeg opplev de som meget vennlige, interesserte og kunnskapsrike.
Kan skrive under på anbefalingen av Thune og særlig daglig leder ved avd. Munch Brygge, Christer Vingan, som var sterkt delaktig i å skaffe tilveie årets Passaroundklokke. Meget samarbeidsvillig, serviceinnstilt og vennlig type!