Tanker om Code 11.59 by Audemars Piguet Selfwinding Chronograph

Medlem
12. aug. 2020
Innlegg
7
Sted
Oslo
Hei,
Hva er deres tanker rundt denne klokken?
 

Vedlegg

  • 4FABF78B-7BD8-4ADE-9A92-5ADE5E8D8CBA.png
    4FABF78B-7BD8-4ADE-9A92-5ADE5E8D8CBA.png
    359,1 KB · Visninger: 0
Sikkert en helt rå klokke, men 12 tallet, logo med hele navnet og dato gjør at jeg ikke får helt ståpels.

Selv om det hjelper litt med dette bildet:

1638009521265.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Mange klokker gjør seg best på bilder, og skuffer stort når jeg får de i hånden.
11:59 er ikke en av de, men oppleves motsatt. Definitivt råere in the flesh enn på bilder.

Jeg er fan av klokka med det idiotiske navnet.
Skivevariantene er kanskje ikke så spennende, og tenderer mot vulgære, men det er enkelte skiver som er fantastiske. Eks den nye skeleton varianten, eller den vakre aventurine skiven på evighetskalenderen.
Kasse, finisjering og urverk…ikke kom å si at det ikke er flott a!
 
  • Liker
Reaksjoner: superlaffen
@Ralph er fortsatt den eneste jeg har møtt som liker CODE 11:59. Og jeg har jo møtt litt klokkefolk ;)

Det sagt. Jeg er HELT enig med @Ralph i at både kasse, urverk og finish er driiitbra. Delene funker bare ikke sammen. Møkkakjedelig og intetsigende, med unntak av enkelte ville varianter med komplikasjoner..
 
Det er en klokke som bærer preg av å ha blitt designet for å selge godt til velstående folk som ikke har interesse for klokker.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Tror ikke de har solgt en eneste en enda, så er vel butikkpris som gjelder ;)

Mer seriøst: Aldri sett i Norge. Tror du må sjekke Chrono for å finne noen til salgs og se hvilken pris (ish) som gjelder.
 
  • Haha
Reaksjoner: Ralph
@Ralph er fortsatt den eneste jeg har møtt som liker CODE 11:59. Og jeg har jo møtt litt klokkefolk ;)

Det sagt. Jeg er HELT enig med @Ralph i at både kasse, urverk og finish er driiitbra. Delene funker bare ikke sammen. Møkkakjedelig og intetsigende, med unntak av enkelte ville varianter med komplikasjoner..
Denne blant annet. Eneste fellesnevner er vel kassen. Pris? CHF 725000,-
Code-11.59-by-Audemars-Piguet-Grande-Sonnerie-Carillon-Supersonnerie-26397BC.OO_.D002CR.01-6-...jpeg
Code-11.59-by-Audemars-Piguet-Grande-Sonnerie-Carillon-Supersonnerie-26397BC.OO_.D002CR.01-1.jpeg
Code-11.59-by-Audemars-Piguet-Grande-Sonnerie-Carillon-Supersonnerie-Calibre-2956-2.jpeg
Code-11.59-by-Audemars-Piguet-Grande-Sonnerie-Carillon-Supersonnerie-Calibre-2956-1.jpeg
 
Den var flott @chrbir

Tror ikke de har solgt en eneste en enda, så er vel butikkpris som gjelder ;)

Mer seriøst: Aldri sett i Norge. Tror du må sjekke Chrono for å finne noen til salgs og se hvilken pris (ish) som gjelder.

@Jørgen Hahaha...joa, og jeg har både sett og fått prøve i Norge også. Så du har nok ikke møtt alle klokkefolka ennå ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Kikket en del på bilder av Code 11:59 og synes den er lekker i aventurine skiven og perp. kalender.
Synes også navnet er helt greit, selv om det virker som mange henger seg opp i det :unsure: